Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

midi trumslingor


Camaro

Rekommendera Poster

Halloj

 

Använder cubase och battery(drumkit from hell) och har försökt göra trummor men det låter inte så naturligt, det blir väldigt stelt. Har klickat dit trumslagen i cubase.

 

Är det någon som vet var man kan ladda hem lite trumslingor? Eller nån kanske har nån att skicka?

Vilket är bästa sättet att skapa trummor, jag kanske skall köpa ett midikeyboard och slå in slagen istället?

 

Tacksam för alla svar

Ha D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av musik/trummor är det?

 

Att spela in trummorna via ett keyboard låter vettigare än att knacka in dom för hand. Då får du lite olika velocity och kan välja hur du vill kvantisera.Det går nog snabbare också.

 

Har du gott om pengar kanske en Octapad eller liknande skulle vara värt att skaffa.

 

För pop/rocklåtar har jag använt DrumTools: en skiva med loopar och enskilda slag spelade av Christer Jansson, en grym studiotrummis. Ett tips är att lägga in baskagge och virvel som enstaka slag i det komp du vill ha, och sen lägga en hihatloop över det. Det är oftast hihaten och ride som låter "programmerad" eftersom de slagen upprepas så ofta...

 

Annars finns det ganska mycket loopar på kazaa...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer bli hårdrock, jag har en POD som jag kör gitarren på.

 

Vad är en octapad? Hur mycket kostar ett billigt midi keyboard ungefär?

 

tack för tipsen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En octapad är 8 (eller 6 på vissa nyare modeller) st syntrummor i en låda som skickar MIDI. Så du kan trumma in dina trummor med pinnar istället för att trycka på tangenter.

 

Ett midikeyboard borde du kunna hitta för typ 1000-1500 spänn. Kolla begagnade!

 

Vet tyvärr inte så mycket om hårdrockstrumloopar, men DrumTools som jag nämnde är det rätt mycket tryck i och man kan ju alltid skruva till dom lite själv... Men det är bara en crash vill jag minnas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...