Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara bytt nätaggregatet ju!!!


The King

Rekommendera Poster

Gamla nätagget har blivit dåligt,bytte därför ut de gamla med ett annat från en annan dator 300W. Grejen e den va att då hade jag inga cd enheter kvar!! De blinkade och åker ut och in men datorn hittade bara min dvd enhet men de funka inte. Säger att den vill ha en skiva i skiten! Så jag bytte tebax, nu funkar min dvd-enhet men inte min brännare! De e nån pissig drivrutin som inte e rätt,xp:s generic shit tror jag. Brännaren är en liteon,har kollat deras sida efter drivrutiner men de hade inga:(...

Vad tror ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta och lugna ner dig lite och berätta mer om din dator...

 

Hur är den kofigurerad, dvs vilka komponenter kör du?

Vad hade de för symptom innan du började meka med den?

Fick du några felmeddelanden i XP? Får du det nu?

Har du kopplat alla slddar rätt när du bytte nätagg?

 

BTW, antalet utropstecken efter varandra i inlägget står ofta i omvänd proportion till chansen att få relevanta svar...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte uppe halva natten o försökte lista ut va de va för lurt på gång. Till sist ryckte jag ut varenda sladd inkl. kola-remmarna. Efter så funkade de helt utmärkt. Så man satte i det nya nätagget igen. Trodde allt var frid och fröjd tills det händer igen...Anldeningen till att jag bytte nätagg var att det för det första,lät rent ut sagt för jävligt och för det andra så trodde jag att det hade med de flimmrande ränderna jag hade på skärmen.(vet att ni tror att det har me uppdat.frekvensen o göra men det har det inte. Men när jag använt datorn med det nya nätagget tror ni inte ränderna kommer tillbaka!

Har surat med det här problemet lite för länge nu känner jag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Du råkar inte ha någon apparat eller dyligt i närheten som skapar magnetiska fält?

 

Högtalare, en radio eller något sådant. Det kan vad jag vet skapa sådana linjer på skärmen. För att inte tala om mobiltelefoner. Hela bilden blir randig om man har en mobiltelefon i närheten av datorskärmen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne du jag har inga dylika saker vid skärmen. Har ju testat med annan skärm,blev bara ännu värre nästan. Ränderna kommer efter ett tag om datorn har varit avstängd ett tag.

Finner detta väldigt irreterande eftersom att det är fruktansvärt krävande för ögonen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ränderna kommer efter ett tag om datorn har varit avstängd ett tag.

Problem med grafikkortet kanske? Har du testat med ett annat?

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp o tips jag fått! Men jag hittade problemet, datorn var tydligen för varm! Så nu står den öppen och med en bordsfläkt brevid:) Så nu fungerar det...Mitt rum blir varmt om somrarna!

 

Tack iallafall

MVH//

Gustav

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...