Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela spel på Celleron


Tomas Melin,

Rekommendera Poster

Hur går det att spela på en dator med celleron procesor? Och om man använder två st. tex 2 500 är det jämförbart med 1 P3 700?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Hellström

Om OP:et (win 2000 eller Linux) stöder 2 st cpu:er så kommer väl de att lägga spelets trådar på bägge cpu:erna, eller??? Men det förutsätter väl att spelet trådar processerna? Har jag förståt det hela rätt, eller? Jag funderar på att köpa 2 st Celeron och jag använder datorn till att både spela, surfa, ordbehandla, spela musik och grafikbehandling. Så är 2 st cpu:er något att satsa på, jag tycker det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm...intressant fråga. jag tror att det gör det. alltså fördelar lasten mellan CPU:erna,helt säker är ju jag inte.

om du ska satsa på SMP är väl om du håller på med två eller flera tunga program samtidigt. om du bara surfar och kör en ordbehandlingsprogram så är det inte lönt att köra SMP.

 

har ju hört från vissa att dom kan både spela t.ex. Quake OCH bränna en cdskiva samtidigt när dom har kört med SMP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

För att du skall kunna utnyttja TVÅ processorer måste TVÅ krav vara uppfyllda; Dels måste operativsystemet stödja användningen av fler än en processor, t ex NT, W2000, UNIX el. Linux, inte Windows 9x, dels måste programmet stödja användningen av fler processorer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...