Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Access 2000!?


JB

Rekommendera Poster

Roade mig med att lägga in officepaketet 2000...

Tog upp en gammal databas och lät den konverteras. Modifierade i tabeller och lade tillbaka.

Nu kan jag inte tyda konverterad databas på NT-servern från min browser.

Jag kör asp på IIS 4.0 med SP 4, vad är fel?

 

/Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltså ingen aning om vad som är problemet...

Man skulle ju tycka att dt vore trevligt om man vid installationen an Office 2000 fick en "hint" om vad t ex Access uppdateringen skulle kunna ställa till med .

 

Jag kör alltså en liten NT-server av version 4, med IIS 4.0 samt Servicepack 4.

Jag har skapat en del Virtuella webbkataloger med Accessdatabas i botten av version Office 97. Den konverterade versionen av databaserna modus Office 2000 gör att jag ej längre kan browsa mina webbar. Felmeddelandet går ut på att ODBC drivern av version 97 ej känner igen db-formatet.

 

Är det då verkligen bara en fråga om MDAC?? Eller måste kanske Windows 2000 vara installerat på servern för att den skall snurra?

 

Jag står rådlös!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, access2000 går att köra alldeles utmärkt på NT4, har själv gjort det, tyckte dock att 97 var snabbare än 2000 på en nt4 burk så därför blev det att byta tillbaka...

 

Hade dock inga som helst problem när jag installerade 2000 så jag har ingen aning vad som kan vara fel.

 

- Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inläggen!

 

Nja...frågan är om du Magnus hade gjort ändringar i db:ar ursprungligen gjorda i Access 97. Jag hade nämligen alla mina db:ar i 97 och när jag då arbetade med en utav dem i MSaccess 2000 konverterades den och endast den gick ej att browsa på!

Jag har endast installerat Office 2000 på min arbetsstation, måste den installeras på servern åxå?

 

/JB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...