Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis på internet?


Ola

Rekommendera Poster

Cha!

 

På ftp.sunet.se finns en del distar. Annars kan du prova ftp.<distnamnet>.com, t.ex ftp.redhat.com eller ftp.suse.com.

 

//PeAr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Om du inte händelsevis sittar med en fast uppkoppling mot internet så rekomenderar jag att du springer till kiosken och köper senaste (eller näst senaste?) nummret av PC Plus. De har hela Red Hat 5.2 distributionen på CDnn...

Funkar fint för mig.

 

/Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va??? Linux är en sk kärna, eller kernel, dvs hjärtat i ett operativsystem. Om det bara är den du är ute efter (vilket jag tvivlar på), kan du ladda ner den (källkoden) tex från ftp://ftp.se.kernel.org/pub/linux/kernel/. Ofta när man säger "Linux" menar man linuxbaserade operativsystem, dvs Linux + en del andra program, tex ett skal och andra program, allt ifrån enkla program för att kopiera filer osv, till X Window System, texteditorer mm, som gör att man göra saker -- om du bara har en linuxkärna kan du göra absolut ingenting. Om det är det du menar med "tillbehör", förstår jag inte vad du är ute efter.

 

Det finns en rad linuxdistributioner dvs Linux + installationsprogram + en massa andra program, se tex www.debian.org, www.redhat.com och www.suse.com.

 

För mer info om Linux, se http://ftp.sunet.se/LDP/ och www.linux.org.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På biblioteket här i Arvika har de PC+ inklusive CD. Redan för ett halvår sedan fanns Redhat 5.0 på CDn. Jag lånade CDn.

Men allvarligt talat, hade jag anat behovet av instruktioner för en newbie och den tid det tog att skriva ut Redhatmanualen (jag ser inte min tid som gratis) så hade jag köpt ett originalpack. Jag köpte Suse Office 99 nyligen och tycker enbart böckerna är värda pengarna.

Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredric Holmström

Håller med. Spring iväg till www.linuxbutiken.com där säljer de en hel del - och ofta går det fort att få hem det me...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...