Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Önskar Ljudkorttips!


aspucko

Rekommendera Poster

Hej alla.

Jag är hjälplös.

Tänkte byta upp mig från mitt Soundblaster Live! av enklaste slag. Vill samtidigt sluta använda min hemstudiomixer och istället köra alla in/ut på ljudkort med breakoutbox.

Jag har ett par krav på kortet:

 

24bitar in/ut

minst 4 analoga ingångar

Hörlursutgång med volym

minst 2 analoga utgångar

Midi in/ut

Bra drivrutiner och låg latency för windows (gärna mac också)

 

Inbyggd mic/line-preamp (2 kanaler) vore en bonus då jag skulle kunna koppla in min mikrofon och lajna min elbas. Eller är det värt att satsa på en extern preamp istället?

 

Jag har kollat runt lite och ST Audio C-Port 2000 (DSP2000) och Wamirack 24 och Wamirack 192L verkar vara vettiga alternativ, men uppfyller inte riktigt allt. Hur står sig dessa kort jämfört med varandra?

 

Egosys har en USB-pryl på gång som släpps senare i sommar som heter Aqua nånting. Den innehåller faktiskt allt jag söker, men kan man lita på USB när det gäller ljudkort?

 

Jag är hemskt tacksam för tips på grejjor. Budgeten är helst under 6000kr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian Ragnarsson

Ett delta 44 (eller 66 för den delen) uppfyller dina krav (förutom hörlursutgången)http://www.m-audio.com/products/m-audio/delta44.php . Kostar dessutom inte skjortan.

 

Själv har jag ett delta 1010lt som jag är mycket nöjd med. Bra ljud, stabila drivrutiner, lättanvänt. Perfekt för hemmapularen

 

//Christian

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...