Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stängs av


JOOO

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har ett problem. Jag har en nyköpt dator med ett "Hightech Excalibur ATI Radeon 9500 pro 128 MB DDR TV-out Retail". Men ibland så stänger datorn av sig, och när den startar sig igen så får jag följade fel medelande:

 

"Bildskärmsenhetens drivrutin kunde inte slutföra en ritåtgärd. Kontakta enhetens tillverkare och be om en uppdaterad drivrutin.

 

Bildskärmsdrivrutinen för Radeon 9700/9500 SERIES verkar vara osaken till att datorn blev instabil"

 

Någon som vet vad jags ska göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja använder den som ja fick på skivan. hittar inte heller någon adress till deras sida så ja kan tanka dom nyaste drivisarna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Här är Catalyst 3.5 som SweClockers har en länk till:

 

http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_030625_c35.php?page=4

 

Klicka på namnet Catalyst 3.5 i texten en bit ned så kan du hämta från SweClockers arkiv.

 

Här är en länk till äldre versioner av Catalyst:

 

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Drivrutiner/Grafikkort/ATi&order=name&srt=yes

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

[inlägget ändrat 2003-07-04 18:46:11 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Erki jag testar att ladda hem det där!

 

Catalyst förstår ja inte riktigt va det är förnått, program för att mäta prestandan på graffekortet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Catalyst förstår ja inte riktigt va det är förnått, program för att mäta prestandan på graffekortet?

 

Nej, det är själva drivrutinen för Radeon-korten. Den bör oftast kompletteras med en kontrollpanel av samma datum. Det är alltså två filer som behöver laddas hem och installeras.

 

Det kan vara rätt dramatiska förbättringar med en helt ny Catalyst, om du använt en gammal, grafikkortet i min bärbara blev tex ca 30-40% snabbare med Catalyst 3.4 ! Sen finns förstås alla buggfixar som dyker upp först i nyare versioner :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...