Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billigaste domänerna?


Mattias C

Rekommendera Poster

Har sedan flera år en .com domän som det snart börjar bli dags att förnya. Har den hos DirectNIC som kostar $15 per år att förnya.

 

Finns det några bra alternativ som kostar mindre?

 

De ska klara:

 

* Domain transfers

* Mail forwarding

* WWW Forwarding i frame

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var alltså inte ute efter hosting utan bara domän + redirect i frame.

 

Hittade inget sånt hos webcows, verkade inte vara så billigt heller. Jag skulla ha något billigare än $15/år

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joker.com är förvisso inte billigast men den klarar det du vill för de $11/år (har jag för mig) som de tar för domänen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att registrera en domän på en utländsk domän registrare tar endast VISA eller MasterCard som betalningssätt. Vågar du betala på detta sättet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har registrerat flera domäner på bla domain-hq (wildwestdomains) ock godaddy utan problem.

 

Ett tips är att kolla ifall din bank har virtuella visakort.

http://www.nordea.se/kampanj/sakra_kort_bet/index.html

det där är nordeas tjänst, men de andra bankerna har förmodligen motsvarande tjänster

 

Se även alltid till att det är siten har ett certifikat. dvs när den frågar efter kontonummer ska det stå https:// ock inte http://

Det ska även finnas ett gult lås längst ner i webbläsaren, dubbelklicka på det på mer information om certifikatet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt mitt VISA på Internet ett antal gånger utan problem. Precis som falde säger så ska man se till att sidan är krypterad och kolla helhetsintrycket, verkar det seriöst?

 

Numera använder jag Föreningssparbanlens e-kort där man genererar ett nytt kortnummer inför varje köp och man sätter en månads giltighet och en köpgräns till det belopp man vill handla för.

 

Så använd ditt kort på internet, men använd sunt förnuft!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade faktiskt ett billigare själv som verker uppfylla kraven jag ställde.

 

www.namecheap.com

 

Bara $8.88/år

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska rolig sida det där, de skriver inte vad det kostar. Det är ju ganska intressant att veta. Har jag fattat rätt att det kostar $8.95/år för domänen + $4.95/år för forwarding? Vad jag också funderade på är ifall det tillkommer någon moms eller liknande på de priserna.

 

En fråga till:

Ingår startavgiften som brukar finnas i priset: $8.95?

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moms brukar tillkomma på domänpriser eftersom domänregistrering är en service som i första hand riktar sig till företag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade inget sånt hos webcows, verkade inte vara så billigt heller. Jag skulla ha något billigare än $15/år

 

inte för att vara elak men jag tycker att $15 är billigt, det är inte mer än ca 150 kr för ett år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väljer hellre ett svenskt företag även om dom är 100 kr dyrare per år. man kan få support på svenska (ifall det nu skulle vara något man undrar över) och dessutom så ligger (förhoppningsvis) deras servrar här också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Uhm, det brukar inte finnas ngn startavgift för domäner. Det är hosting som ibland har en startavigift. nic-se har ifs en startavgift på se-domäner men ngt sådant har jag aldrig sett ngnannanstans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller domäner så är det ICANN som har hand om servrarna, registratorn matar bara in informationen i deras system via SRS. När det gäller webhotell är det många "svenska" hotell som bara är återförsäljare åt sådana som står i exempelvis USA. Ligger servrarna bara i stamnätet så spelar det inte så stor roll var de står.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...