Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Server 2003-problem, secedit.INTEG.RAW


Weyland

Rekommendera Poster

Pysslar med Metaframe XP SP3 på två Windows Server 2003 och har stött på patrull. När man loggar på servern, antingen som vanlig användare eller som admin, antingen lokalt eller via ICA så får man följande felmeddelande:

 

Windows cannot open this file:

secedit.INTEG.RAW

To open this file, Windows needs to know what program created it bla bla bla...

 

Verkar juh ha något med gruppolicyn att göra. Kör AD förstås och har inga problem med vanliga klienter. Däremot uppstår samma felmeddelande då som sagt om man loggar på en Server 2003-burk som valfri användare (något man sällan gör förstås - förutom i metaframefallet)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck vad mycket kul du får göra... ni behöver inte anställa? *ler*

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-30 10:48:12 av Stoffe-2k]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterade precis att det endast är på metaframeservrarna problemet uppstår - inte på en vanlig 2003 memberserver eller DC.

 

suck vad mycket kul du får göra... ni behöver inte anställa? *ler*

 

Intressant att du tycker det, hade en livlig diskussion igår om att man inte sitter och har roligt med så'nt här en söndagseftermiddag. Jag tyckte det var hur logiskt som helst att det var stenkul, särskilt som man fick lugn och ro på köpet :)

 

...I wish, undrar hur mycket vi/jag behöver expandera det här för att övertyga ledningen om att det behövs två anställda för IT? :7 ...som det är nu är jag egentligen på deltid, vilket förstås knappt räcker till att få det att fungera, än mindre att finjustera, utbilda användarna ordentligt och putsa vidare på strategiplanerna.

 

Men en intressant tanke, man kanske skulle försöka satsa på att få in två deltidsanställda när den här expansionsfasen och flytten är avklarad. Heltid i all ära, risken finns väl att man tråkar ut sig/bränner ut sig eller något :)

 

--

.Wey - heltidshögskolestuderande på köpet ;p

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl vara värt att nämna att gruppolicyn appliceras ok, eller verkar i alla fall - för de ändringar jag har i den slår igenom vid inloggning på metaframeservern. Dock kvarstår det där felmeddelandet och det är irriterande :)

 

Får inte en enda träff på det på google exempelvis, störigt :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

..tja, löste detta genom att välja "välj program från lista" och leta upp secedit.exe helt enkelt - och bocka för "öppna alltid med detta program". Mysko, samma fel på båda Metaframe-servrarna... nu slår resten av policyn igenom också - så lite missade den förut.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...