Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acrobat / Acrobat Reader...


[Esc]

Rekommendera Poster

Jag har både Acrobat och Acrobat Reader installerat. Från utforskaren har jag ändrat så att pdf filer öppnas med Acrobat Reader som standard (Vill jag öppna dem i Acrobat så väljer jag öppna med) Men pdf'er som explorer öppnar vill öppnas i Acrobat, vilket tar betydligt längre tid. Hur ändrar jag så att IE öppnar pdf'er med Acrobat Reader?

 

W2K, IE6

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-06-27 10:57:56 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är på en gammal långsam 366'a och det tar en faslig tid att öppna acrobat...

 

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja veta detta, har samma problem - fast på en snabb dator. Jag är otålig av naturen :)

 

FRÅGA: Borde man inte kunna cacha Acrobat Reader på något vis vid uppstart av Windows? Det tar, adobeprogram som det är, en helt otroligt jävla tid att starta Reader när man ska glo på en PDF första gången - hyperirriterande! :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng ned IE.

Starta Acrobat. (5.x)

Meny Edit->Preferences->General...

Välj Options och avmarkera Display PDF in Browser.

Stäng ned Acrobat.

 

(För Acrobat 6.x är det

Edit->Preferences, välj Internet i listan tv.)

 

Nästa gång du klickar på en pdf-länk i IE så ska IE fråga om du vill spara eller öppna, om du då väljer öppna så får du också välja program som pdf'en skall öppnas med.

 

JO!

Om du nu startar Acrobat Reader så kommer den att protestera/fråga om du vill använda Readern i IE.

You cannot currently view ...

Om du då väljer Ja så fixar den till det.

 

0x -tror jag;)

Fungerade iaf hos mig.

 

[inlägget ändrat 2003-06-29 19:43:45 av 0x2A]

[inlägget ändrat 2003-06-29 19:49:43 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...