Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra och dåliga cdbrännare


Nisse

Rekommendera Poster

Vilka regler gäller för cdbränning? Har haft lite otur med bränningen genom åren. Massor med olika fel meddelanden. Många skivor som åker i papperskorgen. Är det vanligt? Ingen cdrännare som bränner felfritt? Antigen så gör jag fel, kopplat fel i datorn eller är det dålig brännare. Vad är vanligt? Kan inte bränna hela skivor. Är det för lite utrymme på hårddisken då? Ibland hänger sig brännan eller så kommer felmeddelande. Vilka fel brukar man göra med cdbrännare? Vilken dator är lämplig för cdbrännare? Hur mycket minne behöver man? Hur stor hårddisk behöver man? Vilket operativsystem är bäst för cdbrännare? Är SCSI brännare bättre än IDE? Får jag mindre fel meddelanden på SCSI brännare? Vilken dator passar SCSI brännare till? Vilken cdbrännare fungerar bäst till bra pris? Är sony eller hp bra brännare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sundberg

Om du har det du ska bränna på hådrdisken behöver du inte många mb ledigt. I dagsläget så är ide- brännarna lika bra som scsi. Enda anledningen att köpa en scsi är nog att man har fullt på ide- kanalerna/ inte vill har fyllt på ide- kanalerna eller redan har ett scsi- kort. Har inte haft några problem att bränna varken i win98 (se) eller i NT4, men vissa program kan ha problem i Win2k. Om man nyligen har defragmenterat hårddisken så borde man inte ha några problem.

Själv har jag en Yamaha 6416 scsi och den funkar kanon men både hp och sony gör bra brännare. Doch är det inte säkert att du kan bränna 80min skivor med en hp.

 

/Mart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Köp en dyr SCSI brännare och SCSI HDD samt SCSI CD-ROM.

Alltså SCSI hela vägen.

Då räcker det med en 486'a eller bättre.

Det lönar sig i form av mindre "skrot".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...