Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

VST Instrument.


SW9

Rekommendera Poster

jag har suttit å laddat ner olika syntar och trummaskiner, packat upp, instalerat och testat. men... jag hittar dom inte i cubase sx, någonstans.

vart ska jag leta efter dom? och spelar det roll att filerna i uppackat format är .dll?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har suttit å laddat ner olika syntar och trummaskiner, packat upp, instalerat och testat. men... jag hittar dom inte i cubase sx, någonstans.

vart ska jag leta efter dom? och spelar det roll att filerna i uppackat format är .dll?

 

Dom _ska_ vara i .dll-format, det är alla VSTi-synthar och VST-effekter. Har du gjort rätt ska dom ha hamnat i Cubase SX:s vstplugin-mapp i programmappen, som ingenting annat än just dll:er.

 

Sen startar du ett nytt projekt, ex. 16-kanalers midi, markerar midi01, kollar att du ställt in ditt ljudkorts bästa ljuddrivrutin tex Creative ASIO i Devices/Device Setup/VST Multitrack. Sen väljer du Devices/VST Instruments/No VST Instrument så får du en fin liten lista på alla VST-prylar du installerat. Välj en VSTi-synth. Sen kollar du längst till vänster i programfönstret över egenskaper för midi01, tryck på "out"-menyn; där ska din VSTi-synth numera finnas listad. Välj den. Sen är det bara att rocka ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...