Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med XviD


CPU

Rekommendera Poster

Här är mitt problem: Jag har två filmer XviD-kodade, båda filmerna är i sin tur delade i två delar (typ: film_1a.avi och film_1b.avi), jag kan utan problem spela upp filmernas 1:a fil, men inte någon av filmernas 2:a fil, VARFÖR ?

Jag har kört Gspot och filerna är ok.

Jag har provat med olika mediaspelare (Wmp8, PowerDVD, DivX-player och BSplayer.

Har jag missat nåt ? tacksam för svar //

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Eventuellt kanske den 2:a filen inte riktigt är färdig och då vill inte .avi filer starta. Testa att ta ner divfix och kör rebuild index så kanske det funkar.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kört Gspot och den säger att filerna är "färdiga". (en av filmernas 2:a fil har jag tankat hem tre ggr)

Jag har också kört divfix - rebuild index men det hjälpte inte.

???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med en annan spelare. Jag vet, det ska inte spela någon roll, men testa.

 

Kontrollera även vilken codec det är som försöker spela upp Xvid filmen. Vet med mig att ffdshow ofta kan orsaka problem med Xvid. Upplevde idag att DirectVobSub störde en film och hindrade uppspelningen av den. Kanske samma för dig?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt det här !

Båda filmernas 1:a fil körs med DivX-codec.

Båda filmernas 2:a fil körs med ffdshow MPEG-4 Video decoder.

 

Hur hindrar jag att de körs med ffdshow ???

 

Jag har testat med fyra olika spelare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaa nu funkar det !

Avinstallerade Nimo Codec Pack och installerade utan ffdshow och vips så fungerade det.

 

Tack Monshi för att du ledde mig in på rätt spår, det blir en poäng.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att höra.

 

ffdshow tror jag inte är nödvändig på en dator, men om man vill ha den kvar och hindra den från att öpnna Xvid, ja då får man helt enkelt spela upp en film som ffdshow avkodar, ta upp egenskaperna för ffdshow och bocka av rutan för Xvid.

 

Egenskaper för codec? Ja, via systemtray om du exv laddar DirectVobSub som filter när du startar en film.

Eller genom att starta en film via nedskalade mplayer2.exe och öppna egenskaper för filmen.

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...