Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vilken?


hmodin

Rekommendera Poster

Jag undrar vilken av dessa två skärmar som är bäst. jag bryr mig inte om priset utan jag vill ha bäst kvalitet och bild.

 

 

Philips 109B40

 

eller

 

Samsung Syncmaster 959NF

 

 

Henrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda är bra, skulle nog själv föredra Syncmastern då den i 1920x1440 har uppdateringsfrekvensen 73 Hz medans Philipsen har 60 Hz, kanske en avgörande faktor.

 

Philipsen har blivit ansedd som bäst i test hos Mikrodatorn.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Bryr du dig inte om pris utan vill ha bäst kvalitet och bild (som du sa) så rekommenderar jag följande skärm: http://www5.pc.ibm.com/se/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_T52U3EU?OpenDocument

 

Har en själv. Tillverkas av SONY. Hur bra som helst!

Digital och vanlig analog anslutning. (Digital anslutning är ganska ovanligt på CRT)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, min P275 är knappt ett år och har redan börjat tappa färgen i kanterna.

Kan ju vara ett måndagsexemplar men sådana förväntar man sig inte när man köper dyrt, annars är den bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

fhe skrev:

"Usch, min P275 är knappt ett år och har redan börjat tappa färgen i kanterna."

 

Har du avmagnetiserat den? [degauss] Det skall man göra med jämna mellanrum. (Gäller alla skärmar, men viktigare med större). Sen kan du kanske ha något störande magnetfält i närheten. (Dåligt avskärmade högtalare eller något i den stilen)

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du avmagnetiserat den? [degauss]

 

Klart jag har :-)

 

Om det har smygit in nåt magnetfält i mitt rum senaste månaderna så har det hänt utan att nån har berättat det för mig, den saken är helt klar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Men då undrar jag vad du menar med att den "tappar färg runt kanterna". Att bildskärmar tappar färg "runt kanterna" är vanligt och lättlöst problem; det rör sig om magnetism som man kan "degaussa bort" eller flytta bort källan till magnetismen helt enkelt.

 

"Tappa färg" i andra betydelser än magnetismproblem (som är lättlösta) har jag *aldrig* hört talas om...

 

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-03 22:46:57 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...