Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med forumet.


Leab

Rekommendera Poster

Hej, jag har problem med att det behövs 2 musklick för att kunna göra något i forumet, tex öppna en tråd, öppna en favorit från listan osv. Vid 1'a klicket händer ingenting på en lång stund men om jag klickar en gång till så går det direkt. Vad kan det bero på?

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp och det är fruktansvärt irriterande ibland händer inget oavsett om man trycker tusen gånger utan man måste ladda om sidan.

 

leab från luleå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Har själv samma problem. IDG verkar ha stora problem med sin site just nu och själv har jag tyckt det gått segt sen några månader tillbaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, trodde du hade tagit ditt namn från elfirman (L)uleå (E)lektriska AB men då hade jag fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..jag tror jag avstår från att rensa korspost och moderera trådar tills problemet är löst. Till och med en absolut avslappnad person kan juh få spader av det här :/

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag en vit sida med texten

Hello World, from BlankSite när jag gick in på Eforum.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Hej, jag har problem med att det behövs 2 musklick för att kunna göra något i forumet, tex öppna en tråd, öppna en favorit från listan osv. Vid 1'a klicket händer ingenting på en lång stund men om jag klickar en gång till så går det direkt. Vad kan det bero på?

Vi har problem med två av Eforums servrar. Vi har nu stängt av dessa tills problemet är löst.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näe de e 2 första i för o efternanmnet efter en standard som gällde på ett företag jag har jobbat på och det känns helt ok att använda det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Nu är problemet löst. Det var dsn-kopplingen på två av servrarna som gick till gamla ipnummer. Nu kommer det att gå snabbare.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik: har problemet med att antalet nya inlägg i "mina favoriter" förändras under tiden man läser ett inlägg.

När jag loggade in så fanns det lite nya inlägg men halt plötsligt försvann flera stycken och blev till 0'or??

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Om du har varit inaktiv (inte laddat någon sida) på en halvtimme kan det hända att du automatiskt loggats ut. När du sedan automatiskt loggas in igen så nollställs "mina favoriter".

\\Erik

 

[inlägget ändrat 2003-05-27 11:35:31 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik: Det händer under tiden jag läser en tråd, kan ta ca 1 min så försvinner vissa nya inlägg i mina favoriter och förvandlas till 0'or.

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik: räcker det med att man öppnar forumrubriken för att den skall 0-ställas eller måste man öppna en tråd?

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Nu är problemet löst

 

Mycket möjligt. Men det är samma symtom som tidigare.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Mycket möjligt. Men det är samma symtom som tidigare.

Är det fler som har det? För mig fungerar det bra nu.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det verkar funkar bra nu. Såg att ni har 3600 sekunders Refreshtid på domänen, så det troliga är att min DNS inte hade hämtat rätt uppgifter när jag testade innan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...