Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Amplitube


Jul_Johnny

Rekommendera Poster

Jul_Johnny

Hej!

 

Om jag laddar mer än EN Amplitube som insert i SX hänger sig datorn och börja låta fruktansvärt illa. Någon som vet vad det kan bero på? Det kanske går att göra på annat sätt, jag är rätt ny på det här. Hjälp? Snälla?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jul_Johnny

Det är inte min dator jag sitter på, men jag är säker på att han som äger all utrustning har licens, både på Cubase och på Amplitube, eftersom han är näringsidkare. Så kom inte med några omotiverade anklagelser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Amplitube tar massor av processorkraft om man använder fler effekter (Tryck på F12 och kolla). På min P4 1700 MHz kan jag oftast bara köra 2 i taget. Speciellt när jag har ett par andra effekter t ex en kompressor, delay, reverb för sång o dyl.

Jag brukar lösa det genom att lägga på Amplitube direkt på ljud spåret. Dvs gå in på ljudspåret och högerklicka upp menyn och markera amplitube.

 

Om du vill ändra tillbaka finns originalspåret kvar under Audio-foldern där din låt ligger, ta bort ditt Amplitube spår och importera in originalet.

 

Lite omständigare än att använda som insert- eller send-effekt med det sparar massor med processorkraft.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Om han har licens så borde han även ha tillgång till hjälpsupport alt. manualer till programmen.. eller hur?

 

Så kom inte med några omotiverade anklagelser om att jag har omotiverade anklagelser! Bah..!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...