Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Låst telefon?


Flugfiskarn

Rekommendera Poster

Flugfiskarn

Jag har frågat tidigare men gör det igen:

 

hur kan jag säkert veta om telefonen är operatörslåst eller ej (inför ev. försäljning)?

 

Jag har provat med en (1) annan operatör vilket inte var ngt. problem; är jag i "hamn" då, eller?!

 

jag vill ju helst inte ringa min operatör och fråga (om de nu skulle ha glömt...)

 

Anledningen till att telefonen ev. skulle vara låst är att jag köpt den med rabatt såklart.

 

Låser operatörerna över huvud taget telefoner nuförtiden? Eller är det så, vilket jag tror, att rabatten enbart gör att jag personligen är låst till abonnemanget, och inte telefonen?

 

 

_________________________________________

 

Livets mening i korthet:

generositet, nyfikenhet, älskog

 

[inlägget ändrat 2003-05-18 23:48:53 av Flugfiskarn]

[inlägget ändrat 2003-05-18 23:50:03 av Flugfiskarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det enda som du skrivit under, är abonnemangsavtalet. Det finns ingen koppling mellan dig och telefonen, mer än att du köpt den samtidigt om abonnemanget och därför fått rabatt.

 

Om nu operatören vill låsa telefonen, hade jag ställt krav på att garantin på telefonen ska gälla så länge den är låst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättaste sättet att kolla detta är väl att sätta i ett sim-kort från en annan operatör??

Du kanske har någon kompis som har det?

 

/2much

Same shit, different day

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då gjorde SE mål på Neonode igen ;)

 

Samtidigt som Neonode skjuter upp lanseringen av N1 på obestämd framtid meddelar SE att ljudproblemet på T610 nu är fixat i nästa leverans.

 

SonyEricsson - Neonode

2-1

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Samtidigt som Neonode skjuter upp lanseringen av N1 på obestämd framtid
Men.. Hur gick det med förhandsleveransen någon skröt om här för inte så länge sedan? :)

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=432203

 

Tror inte att Neonode kommer vara särskillt fet när den kommer ut - eftersom andra tillverkar förmodligen både hunnit ikapp och ifrån den teknik Neonode använder. :thumbsdown:

 

\\eForum\NoiseKiller

 

[inlägget ändrat 2003-05-19 14:01:15 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte skrutit ;) Har inte ens beställt möget. O nu ser det mörkt ut. 20k redan förbeställda...o med ett företag som inte kan leverera.

 

Jag tyckte oxo tekniken var väldigt revolutionerande, ifjol när de visa den på förra cebitmässan. Nu vet jag inte längre... Deras lovord är inte värda ett rött öre iaf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Å nej, de va inte du som skröt.. Det var någon vid namn -=Houngsklubba=- som var en stolt VIP-beställare. Se länken i mitt förra inlägg. ;)

 

\\eForum\NoiseKiller - Så nöjd med SE P800 + 64Mb duo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låser operatörerna över huvud taget telefoner nuförtiden? Eller är det så, vilket jag tror, att rabatten enbart gör att jag personligen är låst till abonnemanget, och inte telefonen?

 

Jag tror att det är så att telefoner låses till aktuell operatör (om det annonseras) om du öppnar ett nytt abonnemang i samband med telefonköpet eller köper telefonen med kontantkort.

 

Om du förlänger ditt nuvarande abonnemang så är telefonen inte låst. Jag köpte min telefon med kraftig rabatt hos Vodafone och förlängde mitt abonnemang. Jag kan stoppa kort från både Tela och Comviq i min.

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

"Låt oss se vem du är! Ladda upp dig till: http://eforumare.just.nu/"

 

"Techno! http://bamh.just.nu"

 

[inlägget ändrat 2003-05-19 16:04:21 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flugfiskarn

Jag har provat idag med flera operatörer, och resultatet blev att den funka' med alla!

 

 

_________________________________________

 

Livets mening i korthet:

generositet, nyfikenhet, älskog

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat idag med flera operatörer, och resultatet blev att den funka' med alla!

 

Såvitt jag vet är det bara Comviq som operatörslåser telefonerna, och det verkar också oftast vara de telefoner de säljer på elgiganten/siba och liknande.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Karlsson
Såvitt jag vet är det bara Comviq som operatörslåser telefonerna, och det verkar också oftast vara de telefoner de säljer på elgiganten/siba och liknande.

 

Europolitan gör det oxå. Har hört att operatörerna betalar för den rabatterade telefonen vilket i så fall gör det naturligt att de vill få tillbaka pengar i deras eget nät.

 

[inlägget ändrat 2003-05-21 17:22:10 av Martin Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefanowich

Om så är fallet, borde inte telia låsa upp comviq telefonerna så att dessägare kan byta till telia istället. Det måste iallafall bli billigare än att sälja nya för 1 krona.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Såvitt jag vet är det bara Comviq som operatörslåser telefonerna, och det verkar också oftast vara de telefoner de säljer på elgiganten/siba och liknande.

 

De flesta operatörer låser telefoner till sina nät. Du kan köpa operatörslåsta telefoner för Telia, Vodafone, Comviq, Halebop och Djuice.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flugfiskarn

Är det inte bara kontantkortstelefoner som låses?

 

 

_________________________________________

 

Livets mening i korthet:

generositet, nyfikenhet, älskog

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det inte bara kontantkortstelefoner som låses?

 

de flesta är väl kontantkortstelefoner... men i samband med vissa kampanjer händer det att operatörer även låser abonnemangstelefoner...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...