Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TiBook 867 vägrar starta från CD?


Flygarn

Rekommendera Poster

Jag köpte en vanlig retail Jaguar som jag kör på en G4/400 Powermac och där kan jag boota från cdn. Jag har även en cd med Drive 10 som jag kan boota från på denna maskin.

 

Problemet är att powerbooken vägrar starta från något annat än just den OS skiva som levererades med den, vilket är konstigt med tanke på att det står på jaguar kartongen att pb g4 är stödd.

 

Inte heller Drive 10 skivan kan jag boota från, i båda fallen kommer det upp en skylt där det står "You need to restart your computer. Press and hold the powerbutton"

 

Väldigt konstigt och irriterande, jag vill boota from Drive 10 för att defragmentera systemskivan.

 

Lösning?

[inlägget ändrat 2003-05-18 17:03:55 av Flygarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
- Ivan Maximow -

mmm konstigt... men det dära med "you need to restart your computer" brukar komma när det är kernel panic...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din PowerBook är nyare och därför så funkar inte en retail Jaguar (OS X - 10.2) CD på den. Du kan däremot installera om OS X från den skivan du fick med PowerBooken - men inte från retail-skivan. Troligen kan du heller inte använda skivan på din PowerMac då den är gjord för just din PowerBook och ingen annan modell.

 

När det gäller Drive 10 CD:n så beror det på vilken version du använder. Version 1.1.4 är den som klarar att starta upp en nyare modell av PowerBook (de som släpptes i november/december 2002).

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...