Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt


Salvekvic

Rekommendera Poster

Det är så att jag ska upgradera min gamla dator (intel 233mhz) till en amd eller en intel Celeron. jag undrar olika moderkort dels dual för Celeron och vilka som går att överklocka bäst. vilken processor kan man överklocka mest amd k6-2 eller intel celerion? vilken av cpu har bäst prestanda? Sen har jag ännu en fråga. Finns det många spel som stöder dubbla processorer? vilka isåna fall??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mårthen Lorin

Intel Celeron är mycket överklockningsvänlig. Speciellt 300Mhz ,366 och 400Mhz. AMD går det nästan inte att överklocka. Abit är ett bra moderkort för överklockning och säljer även moderkort för dual PPGA. Eftersom både Intel Celeron 300 och 366 har slutat tillverkas och 400 börjar bli problem att få tag (speciellt slot-1 som är bäst för överklockning) så är Celeron 466 bästa prestanda/pris. Det finns inga spel som är anpassade för dubbla processorer, utan satsa istället på ett bra och snabbt grafikkort. Jag hade en P233MMX förrut och uppgraderade till en Celeron 466 och AOpen moderkort och Absolute Riva TnT2 och det blev en stor skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...