Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med PDF-utskrift


Petter6

Rekommendera Poster

Jag har gjort ett A4-dokument i Adobe InDesign eller Illustrator och kört det genom distiller och skapat en PDF-fil i A4 storlek. När jag då ska skriva ut en provutskrift på min skrivare för att kolla att allt ser bra ut bli hela tiden allting förskjutet till höger med ca 3 mm. Tycker det verkar konstigt att det ska vara så krångligt att skriva ut på ett vanligt A4. Har testat med att anpassa utskriften och centrera den osv, men det stämmer ändå aldrig riktigt.

 

Vad ska jag ta mig till??????

 

 

Sen när jag ändå är igång så får någon gärna tipsa mig om ett schysst linjärt typsnitt som funkar bra i längre brödtext. Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det samma problem om du exporterar direkt till PDF via InDesign? (väljer en lämplig PDF style först)

 

Sen när jag ändå är igång så får någon gärna tipsa mig om ett schysst linjärt typsnitt som funkar bra i längre brödtext. Tack!

 

Linjärer fungerar inte bra i långa brödtexter :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Själva PDF-dokumentet ser okej ut när man öppnar det i Acrobat, men när man skrivit ut så har allt hoppat till höger. Har hänt samma sak på flera skrivare och olika PDF-filer.

 

 

 

Linjärer fungerar inte lika bra som antikvor i långa brödtexter, men det finns ju de linjärer som fungerar hyffsat bra ändå. Det behöver ju inte vara Avant Garde direkt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kanske klickat i rutan "scale to fit paper" (default) i acrobat när du printar till skrivaren? Även A4 till A4 tycks bli omskalade lite om man har den ikryssad.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...