Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Latency och moderkort


Melkor

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som har erfarenhet av att ha fått hög latency som har haft sin rot i ett för långsamt moderkort? Jag fick höra att VIA-kretsar av lite äldre snitt inte skulle vara så bra vad gäller just latency. Några erfarenheter?

 

Jag är lite orolig (bara lite) eftersom mitt moderkort faller under just den kategorin (MSI K7T Turbo v.3). Jag har just beställt en Athlon XP 1700+ och en massa minne och en ny snabb hårddisk i ett led att undvika latency när jag inom kort köper ljudkort och midiklaviatur och kör igång, och undrar lite om jag borde ha skaffat nytt moderkort oxå... :)

 

Tacksam för alla svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite orolig (bara lite) eftersom mitt moderkort faller under just den kategorin (MSI K7T Turbo v.3).

 

Jag har samma moderkort, och jag kan köra med 2 ms Latency ...:)

 

Se bara till att ha senaste drivrutiner, BIOS, VIA-4in1 osv...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Testa sänka PCI latency i BIOS.. Jag har sänkt till 32ms. Sen dess har min Latency varit som en klocka =) 1ms

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sänka PCI latency i BIOS? Hur går det till? Vilken kategori/rad är det, jag har inte sett någon sådan inställning förut efter vad jag kan minnas...

 

Det låter ju som en bra grej!

 

/Melkor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Det beror helt på vad det är för moderkort och vad det är för BIOS tillverkare du har.. integrated devices/configurations eller nåt liknande.. Det brukar stå tydligt PCI Latency =) I bland kan det vara lite knas om man har för lågt latency, beroende på vad det är för andra PCI enheter man använder..

 

Men det märker du ;)

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...