Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var fixa POP-adress?


Jodie

Rekommendera Poster

Jag kollade på http://www.home.se och där stod det bl.a:

 

...Du blir medlem i home.se och tillåter oss att sända information och erbjudanden som home.se finner intressanta för din profil. Du accepterar att ta emot information och erbjudanden via e-post. Du ger oss information om dig själv och dina intressen och hjälper oss att hålla din profil uppdaterad. De uppgifter du lämnar i din registrering ska vara aktuella, exakta och kompletta. Du ger oss rätten att föra vidare valda delar av dessa uppgifter till tredje part exempelvis leverantörer av tjänster och varor som du är intresserad av.

 

Är det jobbigt med reklamen?

 

Finns det reklamfria(re) alternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det jobbigt med reklamen?

 

Jag har nog aldrig fått vare sig spam eller deras reklam till min home-adress. Eventuellt att jag har fått något "nyhetsbrev" någon gång om året, fast.. jag minns inte.. så lite skräp får man dit :)

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera en liten stund på vad du söker, du vill ha en gratis epost som inte är reklam betald och som erbjuder POP så du slipper gå till deras sajt.

 

Exakt vad ska de leva på ? Svaret är nej det finns inte, de som finns är reklam betalda på ett sätt eller annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad ska de leva på?

Somliga internetleverantörer erjuder väl gratis och reklamfri POP som ett viktigt inslag i och försäljningargument för sina abonnemang (Utfors erbjöd åtminstone visst tidigare 9 adresser per internet-abonnemang).

Problemet är att vissa andra, som Telia, tycks ha slutat med det. Och egentligen frågar jag mest för en oerfaren kompis som skaffat Telia internet.

Jag tycker att det faktum att leverantörernas namn (domän) syns i de POP-adresser som de skulle kunna dela ut, borde fungera som reklam för deras andra tjänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somliga internetleverantörer erjuder väl gratis och reklamfri POP som ett viktigt inslag i och försäljningargument för sina abonnemang (Utfors erbjöd åtminstone visst tidigare 9 adresser per internet-abonnemang).

Fast då får de ju in pengar från försäljningen av abbonemang. Så om inte de som vill ha en gratis POP-adress från ett företag skaffar ett abbonemang från detta företag så får de ju ändå inte in några pengar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somliga internetleverantörer erjuder väl gratis och reklamfri POP som ett viktigt inslag i och försäljningargument för sina abonnemang (Utfors erbjöd åtminstone visst tidigare 9 adresser per internet-abonnemang).

 

Nu förstår jag inget, du ville inte ha en GRATIS då ? Utan var beredd betala för den ? Du betalar väl abbonemangs avgift isåfall, eller hur ?

 

Tänk lite ! Duh !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar vad Home.se levere på egentligen.

 

Gartis e-post tjänst.

IMAP, POP, Webmail ingår.

 

Ännu ingen reklam.

Fungerar ungefär 355 av årets dagar utan problem.

 

Dock nyligen uppköpta av Tiscali. Får se vad framtiden har att erbjuda.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Home.se levde förr på reklamutskick, vilka idag inte har förekommer alls (de senaste åren)

 

Det de lever på idag är samtrafikavgifter för uppringd internetanslutning.

 

Åtminstone enligt vad jag har hört. Och någon vinst borde de väl kunna ge eftersom tiscali var villig att hosta upp lite pengar för home.se (Såvida inte tiscli behövde förlustavdrag ;))

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt var http://www.home.se/ rekommenderas. Det kommer ett nyhetsbrev ca varje/varannan månad. Tycker du att det är för mycket så får du väl skaffa en annan adress.

 

Home.se funkar väldigt bra, har 5 st adresser hos dem, varav den äldsta sedan starten 1997(?)

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

[inlägget ändrat 2003-05-05 11:10:46 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu förstår jag inget, du ville inte ha en GRATIS då ? Utan var beredd betala för den ? Du betalar väl abbonemangs avgift isåfall, eller hur ?

 

Tänk lite ! Duh !

 

Tråkigt om du inget förstår.

Men du kanske inte läste att jag också skrev "Problemet är att vissa andra, som Telia, tycks ha slutat med det. Och egentligen frågar jag mest för en oerfaren kompis som skaffat Telia internet."

 

Men jag frågar också för egen räkning. Det kunde vara bra för mig att också kunna ha någon "fristående" POP-adress. För med de man får till internet-abonnemangen, där är nog ens identitet närmast oskyddad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt om du inget förstår.

 

Jag förstår utmärkt, tyvärr verkar inte du förstå speciellt mycket om hur något fungerar.

 

Typiskt svar annars, har man fel måste ju försöka vända det på något sätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt svar annars, har man fel måste ju försöka vända det på något sätt.

 

Jag påstod väl inte att du har fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hotmail-adresser fungerar inte; annars OK.

 

Annamaria

 

Jag tycker jag sett någonstans att även Hotmail-adresser ska kunna köra i Outlook Express?

Eller har jag drömt det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Outlook Express?

Eller har jag drömt det?

 

Det gör det, men det är inte via pop eller imap.

 

[inlägget ändrat 2003-05-08 14:44:36 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäsarn

 

Skaffa en Spray Mail adress så slipper du

reklam och kan hämta och skicka e-post från

ditt POP3-konto.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar det då?

 

Jag har aldrig undersökt det närmare men jag är rätt säker på att det är vanliga http-requests med en header eller motsvarande som gör att hotmail kastar ur sig xml istället för websidor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Usch för Spray. Tycker den sidan är full med rekalm och väldigt slö.

Nästan allt är bättre än Spray.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig undersökt det närmare men jag är rätt säker på att det är vanliga http-requests med en header eller motsvarande som gör att hotmail kastar ur sig xml istället för websidor.

 

Jasååå, *fattar noll*, vad innebär det i praktiken; kan man använda ett Hotmailkonto i Outlook Express, precis som ett vanligt POP? Alltså skriva mail i nerkopplat läge, som hamnar och sedan skickas från outboxen? Och få mail nerladdade till inboxen som vanligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Jasååå, *fattar noll*, vad innebär det i praktiken; kan man använda ett Hotmailkonto i Outlook Express, precis som ett vanligt POP? Alltså skriva mail i nerkopplat läge, som hamnar och sedan skickas från outboxen? Och få mail nerladdade till inboxen som vanligt?

 

Kompisen har nu skaffat en Hotmailadress och försöker köra den i OE, men det är så d-a mystiskt. :(

Ibland finns där boxar med såväl inkomna som skickade gamla mail. Sen rätt vare är så är alla de mailen spårlöst försvunna.

 

Varför "fastnar" och sparas de inte automatiskt i OE som när man kör med en riktig POP-adress?

 

Kan man ändra nåt i OE så Hotmail-mailen automatiskt lägger sig och blir kvar i boxarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta jag tjatar... men vill väldigt gärna få svar ang:

 

Kompisen har nu skaffat en Hotmailadress och försöker köra den i OE, men det är så d-a mystiskt. :(

Ibland finns där boxar med såväl inkomna som skickade gamla mail. Sen rätt vare är så är alla de mailen spårlöst försvunna.

 

Varför "fastnar" och sparas de inte automatiskt i OE som när man kör med en riktig POP-adress?

 

Kan man ändra nåt i OE så Hotmail-mailen automatiskt lägger sig och blir kvar i boxarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...