Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billigaste vägen...


H S H

Rekommendera Poster

Hej,

Jag undrar vilken version av Cubase som krävs för att kunna köra mågfalden av freeware VST-plugins, och även komerciella varianter!?

Jag har eJay Studio men hittar inte pluggarna där.

/H S H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Du kan köra vilket som ;) Vissa kräver cubase version 5.0 och uppåt mot nyare versioner som 5.1 och SX och SL o.s.v...

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Finns det v5.0 att köpa fortfarande, till vilket pris?

Kan man uppgradera till SX och SL, dvs nyare versioner?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Jag har hört många ha haft problem med uppgraderingarna från Cubase 5 till cubase SX..

Jag skulle själv inte skaffa cubase 5 för att uppgradera till SX..

 

/ PMBClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blekis ®
Jag har hört många ha haft problem med uppgraderingarna från Cubase 5 till cubase SX..

Jag skulle själv inte skaffa cubase 5 för att uppgradera till SX..

 

Jag kör båda versionerna paralellt. Det fungerar utmärkt. Generellt tycker jag att SX är ett bättre program, och att det är det man ska köpa om man köper nytt. Men jag använder fortfarande gamla VST ibland, eftersom jag inte hunnit/orkat "lära om" alla nya funktioner i SX.

 

Och visst, det kan bli problem med att importera gamla projekt i SX. Ännu en anledning att ha båda i burken om man "hängt med". Men som sagt, köper du nytt. Köp SX !!! Glöm bara inte att uppdatera till absolut senaste versionen efter installation, eftersom det är mycket buggar i originalversionen.

 

Vad gäller pluggar, jag har "miljarder" pluggar i SX. Alla har fungerat hitills, vad jag märkt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P B M Clubber

Samma här.. Kör båda separat utan uppgraderingar.. Vissa grejor är smidigare i ena och andra =)

 

Igår märkte jag det skummaste som jag blev jevligt irriterad över hur cubas SX beter när man kopierar..

 

Jag hade 8 taktlinjer med kick och bas i egna kanaler, ja vanlig klubb takt. kick bas kick bas o.s.v.

 

Jag kopierade Kick/bas slingan för att förlänga dubbelt 16 taktlinjer.

DÅ!!! den kopierade andra halvan är basen lite lite i otakt, fast ändå så mycket att det hörs.. Jag har inte auto quant. på slaget. Om jag skulle haft den på så skulle det ha sett ut helt annorlunda.

 

Detta händer jämt efter ca: 2 - 3 minuter sträcket

Allt innan 2 - 3 minuter sträcket kopieras normalt..

 

Helt skumt, he he.. Man blir så illa tvungen att justera varje bas ton som har hamnat i otakt med kicken.

 

Bara info, ifall ni ser liknande nån gång ;)

 

/ PBMClubber

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...