Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabb uppkoppling


Nisse

Rekommendera Poster

Hur stor är skillnaden på ett 56modem, kabel och isdn? Vilket abonnemang är bäst och billigast för små orter? Isdn ser krångligt ut. Vad kostar det att ha isdn? Kan man spara in några pengar på isdn? Jag surfar mycket. Nån timme blir det. Jag laddar hem mycket. Vilket isdn abonnemang är bra för små orter? Är det värt att vänta på kabel internet? Hur stor är chansen att små orter får kabel internet? Jag bor i malung/dalarna. Det finns kabel tv i huset som jag bor. När jag söker på internet finns det analoga kabel-TV nätet. men inte digital. Hur kollar man när/om kabel internet kommer till huset? Hur går det för elmodem? Hur snabba är dom? Nån annan snabb uppkoppling att vänta på inom snar framtid? Vilken uppkoppling kommer först? Måste man ha isdn för att ta emot samtal vid surfning? Finns det program som kopplar ner när det ringer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det billigaste är för det mesta kabel.. om din kommun eller fastighetsägare har ett avtal med något företag som kan förmedla internet till ditt hus/villa.. Annars så ska det finnas ett företag som även kan erbjuda privat personer via Parabol.. tycär så har jag blivit av med den länken vid den senaste omformateringen av min dator.. men det var rällativt billigt med tanke på hastighet..

 

Annars är det så här..

__________________________________________________

Modem - Kostar /Minut

(slött, men stabilt)

---------------------------------------

ISDN - Kostar /Minut

(lagom, men stabilt)

---------------------------------------

** Kabel - Kostar /Minut eller /Månad

(snabbt, ostabillt [Visa företag har faktiskt fått detta till att fungera, och då är det stabillt, det får du fråga någon som redan har det där du bor])

---------------------------------------

** RadioLan - Kostar /Månad

(Snabbt, Relaltivt stabilt

---------------------------------------

** Parabol - Kostar /Okänt

(tror det är /Månad och det är otroligt snabbt och billigt till den hastigheten)

---------------------------------------

 

** = Mycket bra alternativ för hushål och fastigheter..

 

---------------------------------------

Om du vill ha kabel-tv internet så måste du fråga din fastighetsägare om han har några planer på att skaffa det, för det betyder rätt så stora kostnader för han/hon i början men när det väl är installerat så kommer han/hon se att det är lönande, för internet börjar bli en vanlig vardag nästan för många.. och fler blir vi hela tiden som vill ha det... Jag själv har kabel och enligt mina erfarenheter så tycker jag att det är väldigt ostabilt och dåligt, men det har jag kommit underfund med att det är inte kabel uppkopplingen som är dålig i sig utan det är personalen som inte är helt utbildade på det.. antagligen för att det finns inte så många som kan den tekniken så företag får ta dom som finns.. och hoppas på att dom lär sig så småningom.

 

Och vilken som kommer först..dit där du bor, kan jag inte svara på... Alla sådana frågor tror jag att du måste vända dig till kommunen och fråga dom..Här i Landskrona var jag bor så är det kommunen nämligen som har hand om Kabel-TV internet och Radio-Lan internet.. förhoppningsvis så är det så även hos dig..

 

Du frågade också om det fanns nått program som kopplade ner din internet när det ringer.. Det finns en enkel lösning på det.. Koppla in "Samtal Väntar" på din telefon.. står i telefon katalgen hur man gör.. så kopplar ditt modem automatiskt av.. Men du måste lyfta på din telefonlur direkt när någon ringer och trycka R2 för at kunna snacka med den personen som ringer då.. Men även det är ett dåligt system, för eftersom du plcokar ner mycket så e det nog störigt om folk ringer när du plockar ner.. då har du ju förlorat nerladdningen och måste plocka hem det igen..

 

JA det var kanske svar på några frågor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...