Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabb uppkoppling


Nisse

Rekommendera Poster

Hur stor är skillnaden på ett 56modem, kabel och isdn? Vilket abonnemang är bäst och billigast för små orter? Isdn ser krångligt ut. Vad kostar det att ha isdn? Kan man spara in några pengar på isdn? Jag surfar mycket. Nån timme blir det. Jag laddar hem mycket. Vilket isdn abonnemang är bra för små orter? Är det värt att vänta på kabel internet? Hur stor är chansen att små orter får kabel internet? Jag bor i malung/dalarna. Det finns kabel tv i huset som jag bor. När jag söker på internet finns det analoga kabel-TV nätet. men inte digital. Hur kollar man när/om kabel internet kommer till huset? Hur går det för elmodem? Hur snabba är dom? Nån annan snabb uppkoppling att vänta på inom snar framtid? Vilken uppkoppling kommer först? Måste man ha isdn för att ta emot samtal vid surfning? Finns det program som kopplar ner när det ringer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Hastigheter:

----------------------------------------

56Modem = 56Kbps

Kabel = 512Kbps

ISDN = Oftast 64Kbps, men kan även vara 128Kbps om man använder två kanaler.

----------------------------------------

 

I hastighet är alltså Kabel överlägset snabbast.

 

ISDN kostar inte mycket mer än ett vanligt telefonabbonemang idag, men eran AXE station måste vara klar för ISDN. Duocom heter ett ISDN abbonemang som Telia har, då får man två telefonlinjer, en vanlig och en för data, man får alltså två nummer. (Se mer info på www.telia.se).

 

Om du surfar mycket så kan det vara värt att vänta på kabel internet, men det kan ta ett tag, beroende vilken kabelTV operatör du har. Du kan kolla när du kan få kabel internet lättast genom att ringa din KabelTv operatör.

 

Elmodem som du nämner finns inget på marknaden idag, det har bara varit prover på sådana modem.

 

ISDN är ett ganska bra alternativ om du inte kan få kabelinternet inom en snar framtid.

 

// Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...