Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Novell klient i Windows 95


Andreas Hagberg

Rekommendera Poster

Andreas Hagberg

Jag har ett problem som för er proffs säkert är lätt fixat :-), det är så här: Jag har Novell Server 4.11 installerad på en dator med Dos 6.2 och Novell NetWare client på en annan dator med Windows 95. Klientdatorn använde jag även i ett vanligt Windowsnätverk, men efter att ha installerat Novellklienten så kommer jag inte åt nån annan dator i Windowsnätverket. Jag har försökt att binda TCP/IP till Klient för Microsoft-nätverk genom att ta bort bindningen för TCP/IP i Novell ODINSUP, men då ser TCP/IP ut så här i Nätverk/Konfiguration: TCP/IP -> <inget>. Efter att ha startat om datorn har Klient för Microsoft-nätverk, Fil- och skrivardelning för Microsoft Network och TCP/IP försvunnit. Jag vill använda IPX mellan Novellservern och klienten, och TCP/IP i det vanliga Windowsnätverket. I enhetshanteraren är det ett utropstecken bredvid Novell ODINSUP och kollar man egenskaper på den så står det "Enheten är inte installerad, fungerar inte eller också finns inte alla drivrutiner installerade. Mer information finns i maskinvarudokumentationen. (Code 10.)" trots detta fungerar iallafall kommunikationen mellan Novellservern och Novellklienten som den ska. Nätverkskortet i klientdatorn är ett "Accton EN1660 PnP LAN Card" (isa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

1. Tag bort Netware-klienten

2. Ta bort IPX/SPX ifall det finns kvar

3. Installera om Tcp/Ip

4. Fixa till ditt MS-Nätverk

5. Kör om NW-klienten, välj bort TCP/IP.

6. Klappa dig på axlen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...