Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

15" TFT med 16ms


Mic

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om det är någon som vet om nån skärm med följande spec:

 

- 15" TFT

- 16 ms responstid

- DVI ingång

- Pris ca 3000:-

 

Köpte precis en Benq FP567s på Netonnet, den har allt utom DVI-ingången och det är klart sämre bild med vanlig kabel tycker jag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Den billigaste skärmen med DVI jag sett är Compaq TFT1520, men responstiden är 35 ms. Kostar 4300 inkl moms på Dustin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, att det finns 17" med de specen vet jag, har en Hitachi CML174SXWB. (Som jag mycket varmt kan rekommendera förresten)

 

Varför är inte DVI standard på TFT eg?

Är det så mycket dyrare/svårare att ta med det?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det verkligen någon stor skillnad på DVI och VGA?

 

Jag har för mig att det knappt var märkbart. Kan det inte ha varit skärmen som inte var lika bra som du tänkt dig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är klart det kan, det är en Benq 567s som "bara" kostar 2990:-. Men jag körde min Hitachi via VGA och tyckte att den blev smetigare i text som Benq:en är nu också, något som inte alls syns vid DVI.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har både DVI och VGA på både skärm och grafikkort. Jag har för skoj skull testat att köra VGA... Iofs inte dålig bild, men jämfört med den bil du får med DVI så är det kass... brusigt, klenare färger, sämre kontrast etc etc...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, håller med. Så om ni ser en 15" TFT med DVI och ca 16 ms responstid för ca 3000:- så skulle jag uppskatta om ni skriv märke och affär här.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Det finns säkert någon som kan fixa en hel lastbil med sådana långt under 3000 kr / st, men jag blandar mig inte i den sortens business. Dessutom är det svårt att bestämma fabrikat, modell, färg etc....

 

;););)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...