Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilden hoppar


Hans-Olof Pettersson

Rekommendera Poster

Hans-Olof Pettersson

Hej!

 

Jag har installerat Monkey Island4 och enligt spelets analys så ska min dator vara ok för detta spel, men bilden hoppar vad göra?

 

Tacksam för hjälp från en som har Windows98 med enbart DirectX 9,0

/Hans-Olof Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ladda hem nya drivrutiner till ditt grafikkort!

 

Drivrutinerna finns på tillverkarens hemsida!

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans-Olof Pettersson

Jag laddade hem de drivrutiner som jag trodde att jag skulle ha. Visserligen fungerar datorn "lika bra" som förut, men spelet fungerar tyvärr också "lika bra" som förut.Det märks alltså ingen skillnad på nå't! Men nu körde jag diafag och där fick jag upplysningen att Direct3D funktionen inte är tillgänglig, vidare så får jag uppmaningen att "sätt i CD:n windows 98 och kör SIS VGA Driver disk". Men jag har inte den CD:n utan jag installerar från en cd från Packard Bell. Så vad gör man nu?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde ha en skiva som heter SIS VGA Driver Disk, eftersom det är en märkesdator, då brukar man få med de skivor man behöver!

 

Annars kanske det du behöver kan finnas på Packard-Bell-skivan. Har du testat med den?

 

Förresten, var laddade du hem drivrutinerna från? Packard Bell eller tillverkarsidan?

 

Jag laddade hem de drivrutiner som jag trodde att jag skulle ha

 

Säker på att det blev rätt drivrutiner?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans-Olof Pettersson

Hej!

 

Jag laddade hem ifrån tillverkaren, men jag är så lite insatt i så'nt här och är väldigt dålig på engelska så det kan väl tänkas att jag inte gör riktigt. Hur som helst så har jag ominstallerat hårddisken för att få bort det jag laddade ner och får väl forska vidare om hur jag ska få detta spel att funka. Tack i alla fall för ditt deltagande!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...