Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

handelsbanken


Fletch

Rekommendera Poster

Hej...

 

har handelsbankens Webprogram, har formaterat datorn och nu vill jag lägga in min *.peg (certifikat) filer igen, men det står att de är skadade, och innan så stor det på hemsidan att senaste regristrerade certifikat måste användas...

 

??? Fattar NoLL ???

 

Nån som kan?

 

// hampus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår från att du hade sparat certifikatet på diskett. Så gjorde jag innan formatering och sedan lade jag in certifikatet i mappen "Certs". Sen fungerade allt.

Testa gärna Handelsbankens support annars. Lär vara mycket bra.

 

Har du inte kvar det gamla certifikatet på diskett, så är det kört. Du får gå till banken för ett nytt.

 

[inlägget ändrat 2003-04-18 14:10:13 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mappen Certs?

 

Hittar ingen sådan, använder det gamla programmet eftersom det nya inte vill regristrera mina certifikat på nån konstig vänster ;)

 

Handelsbankens support har stängt :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det certifikat du valt vid påloggningen är inte giltigt.

Använd alltid det senast registrerade certifikatet vid påloggning. "

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefan wind

Mappen "certs" ligger under programmet "Id2". Gissar att du installerat detta program i C:. Sökvägen blir då C:\Program\iD2\Certs...

I övrigt är det som M-mannen skrev. Har du inget cert-fil sparad på diskett så måste du skaffa nytt cert hos banken eftersom du då formaterat bort det gamla!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter cert filen, eller hur ser den ut?

Så att jag vet vilken fil jag ska klistra in...

 

 

mvh. hampe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och jag har använt den gamla versionen innan men när jag ska "konvertera" så funkar detta inte... Står att certifikatet inte är giltigt...

 

 

???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser ut hos mig efter att jag installerat programmet från Handelsbanken:

 

http://w1.865.telia.com/~u86529921/Handelsbanken.JPG

 

Sedan bara kopierade jag över certifikatet från disketten till "Certs".

Första gången jag gjorde det fick jag hjälp av deras support. Och han jag talade med var mycket kunnig. Ringde supporten innan jag formaterade så jag visste var certifikatet fanns och jag kunde kopiera på diskett.

 

Tack för poängen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

certs filerna är inte *.pem filerna??

Vad jag har i "Certs"-mappen är 2 olika filer Personal Information Exchange med filnamnen *.p12 + en "root"-fil. Några *.pem eller *.peg filer hittar jag inte. Finns inte i mitt XP-system överhuvudtaget.

Tyvärr är det kört om du inte tog en kopia av certifikatet innan formateringen.

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-18 15:04:42 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmmzz... men om du kollar i startmenyn i iD2 mappen

-> handelsbanken, så finns där ju en ikon med (konvertera) detta funkar inte, eller den vill inte konvertera den *pemfilen som jag har från det gamla programmet, där ligger felet...

 

undrar nu under påsken så är ju privat telefontjkänsten stängd men en annan är öppen kan man ringa dit? (handelbanken dvs.)

 

mvh. hamp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om du kollar i startmenyn i iD2 mappen

-> handelsbanken, så finns där ju en ikon med (konvertera)

Då förstår jag. Där står "Konvertering av certifikat, steg 1 av 3". Kikade lite på Handelsbankens Hjälp & Support FAQ och där ser jag att det finns två säkerhetsprogram, SSR och ID2. Det kände jag inte till, så det jag skrivit gäller ID2. Såg också där att det finns "pem-fil".

Supporten 040-245620 har i alla fall öppet på Annandag Påsk.

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...