Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåst på nådetiden...


Chakotay

Rekommendera Poster

Följande hände mig idag:

 

Jag började skriva ett inlägg (//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=103766 )uppkopplad mot eForum, sedan jag loggats in genom besök på forum som jag fått epostbesked om att det tillkommit inlägg på.

 

När inlägget väl var klart och kontrollgenomläsning och rättning nästintill färdig poppade det upp en varning om att jag endast hade 5 minuter kvar, varför jag brådskande justerade några stavfel och absolut inom 5 minuter klickade på "Skicka".

 

Jag kom då till den idiotiska sidan med:

 

"logga in

 

 

 

Är du inte medlem ännu?

Är du ännu inte medlem i IDG eForum? Du måste vara medlem för att kunna göra egna inlägg. Klicka här så blir du det på bara några minuter.

 

Har du glömt ditt lösenord?

Klickar du här."

 

Lätt skakad bläddrade jag tillbaks med backknappen för att återfinna min text som alltså tagit mig bortåt en halvtimma att författa. Men texten gick INTE att åter få fram - då blev jag verkligen svordomar-i-mängd-ROSENRASANDE !!!

 

Jag tvingades att skriva om hela texten (men denna gång i en texteditor och ouppkopplad) vilket tog mig ytterligare en halvtimme!!!

 

För det första är allt av döma 5-minutersfunktionen felprogrammerad och för det andra vore det bra om det gick att lägga till en knapp med valet: "Vill du fortsätta en halvtimme till?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Ja, det där är något gammalt som hänger med. Förargligt är det i alla fall. Känns som att det är dags att gå igenom den biten också. Tycker själv att timern borde bort, den stressar många verkar det som. Sedan har du ju helt rätt i att den borde ha en "lägg till 30 minuter till".

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kl 9:03, 9:03 och 9:04 fick jag forumbevakningsmeddelanden som ledde hit, fastän inget nytt hade hänt... (Jani's kommentar hade jag läst långt tidigare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Det är härligt att se att du är alert!

 

Det fanns faktiskt ett meddelande här ett par minuter. Den innehöll inget och finns därför inte kvar.

 

mvh

Jani Andersson

eforum

 

ps. vad tycker du om den nya söken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...