Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

A7V8X .. processorn överarbetar i Windows.


Urme

Rekommendera Poster

Hej,

 

Igår fick jag mitt nya Asus A7V8X moderkort och en AMD 2400+ processor.. samt ett Twinmos pc2700 512DDR ram minnen.

 

Slet ut det gamla och stoppade in det nya i datorn.. formaterade om datorn och installerade Windows XP. Allt fungerade bra så långt.. när man väl kommer in i Windows så flyger processor kraften upp i 100% konstant! .. ibland när jag bara bootar upp datorn och hamnar i windows.. ibland behöver jag t.ex öppna en fil eller något så går den upp i 100% .. och den stannar där!

 

Detta medföljer att datorn går extremt långsamt. Någon som har haft nåt liknande problem?

Jag har senaste biosen till moderkortet version 1.011

 

Asus A7V8X moderkort

AMD 2400+ cpu

Twinmos pc2700 512DDR ram

Geforce 4 Ti 4400

Soundblaster live ljudkort

Realtek nätverkskort

IBM 60gb hårddisk

Western Digital 10gb hårddisk

Plextor 12x brännare

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i aktivitetshanteraren så ser du vilket program/process som använder cpun mest. När man vet det så kan man göra nånting åt det:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har själv haft ett gammalt Lotus från -96 som betedde sig så. I alla fall ordbehandlingsprogrammet tog 100 procents processorkraft av någon anledning. Nu har jag slängt ut allt vad Lotus heter och lagt in OpenOffice istället.

 

Betydligt bättre! ;)

 

Så visst har jag varit med om det.

 

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet var att det inte var nån speciell process som tog upp minnet. Utan när man kollade i taskmanager så tog Taskmanager upp mellan 20-80, explorer.exe 15-50 och svchost.exe runt 25-40.

 

Så jag tog ut nätverkskort + ljudkort.. bytte plats på minnet, tog bort hdd led kablarna etc :) .. sedan formaterade jag och installerade om.. funkar prima nu! :)

 

[inlägget ändrat 2003-04-17 08:10:28 av UrMe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...