Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton internet 2002


Marion75

Rekommendera Poster

Hallå där!!!

 

Nu äe superbimbon här... Jag har ett litet problem... Det finns en liten s.k. hacker som portscannar mig oavbrutet, är jävligt trött på detta, vet inte vad han förväntar sig hitta på en skuttig gammal PC.... Problemet är att Norton varnar mig, men det skall ju finnas en log över alla portscanningar, hur får man fram den? Har försökt på alla sätt, men det går bara inte att få fram...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Stenström

Gå till alternativ om jag inte minns fel och titta på brandvägg. Det som har blockerats. Markerar du det skall det står i det nedre fältet vad det är för IP. Sedan kan du gå till Symantecs hemsida och gå till security check och klicka på länken trace a potential attack. Upprepade varningar från samma IP kan tyda på ett riktigt hackningsförsök. Skicka vidare till den IP:ns ISP som också står och lämna i sådana fall en detaljerad redögörelse för exakt tid och hur många försök han har gjort. Annars kan dom inte göra något.

 

Om NIS-ikonen blinkar fortfarande ska du kunna få mer information om vad det är för typ av attack och vem som ligger bakom den.

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Just nu råkar jag då typiskt nog inte sitta vid en dator med NIS. men jag skall försöka hjälpa dig.

 

Öppna Norton Internet Security(NIS).

Högst upp i fönstret på vågrät rad har du ett antal knappar.

HOME/HEM, LIVE UPDATE, OPTIONS/ALTERNATIV och kanske några till beroende på vad du har för Norton program.

 

Klicka på OPTIONS/ALTERNATIV. Välj Norton Internet Security.

Nu får du upp ett fönster där det finns en knapp som det står VISA HÄNDELSELOGG.(Sv. version.) Klicka på den

 

Då skall du få fram flera olika flikar, minns inte vad alla heter, men alla flikar visar olika aktiviteter som du har gjort, program har gjort, vad NIS har tillåtit samt stoppat osv.

 

Hör gärna av dig hur det gick.

 

Mvh. Kalkyl

 

[inlägget ändrat 2003-04-16 07:20:08 av Kalkyl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för hjälpen båda två!! Nu kan jag "ta den jäkeln i örat"!!!

 

Tackar,

Marion

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...