Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ospelbar skiva


kjl

Rekommendera Poster

När jag hade min gamla dator med Easy CDCreator och en långsam brännare, var det inga problem med att spela skivorna med den vanliga CD-spelaren.

Nu när jag har skaffat en ny dator med snabb brännare och Nero kan inte min CD-spelare spela upp de brända skivorna. Märkligt nog går det att spela upp dem både på en äldre CD-spelare och på en helt ny DVD-spelare.

Någon som har några tips?

 

/kjl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare haft problem med att en vissa skivor inte funkar i vissa CD-spelare. Vad är det för skivor du bränner på? Samma sorts skivor som du brännde på med din gamla dator?

Riktigt billiga skivor har ibland problem i vissa spelare.

 

[inlägget ändrat 2003-04-12 18:27:48 av Dada]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips när vissa skivor inte fungerar i vissa CD-läsare är att bränna om dem, men på lägre hastighet. Det har löst problemet för mig, många, många gånger. Att det går att BRÄNNA skivan i 16X enligt tillverkaren är ingen garanti för att det då går att spela upp skivan.. i alla läsare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju stänga sessionen. Annars går det inte. Hade det något med höger klick och mata ut, tro? Använder inte Nero så ofta, men någon annan kanske vet. Men att det har med sessionen att göra är jag säker på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I "Nero 5" finns en kryssruta för "finalizing CD" eller nåt liknande. Den rutan dyker upp INNAN man startar att bränna och finns under fliken "burn".

Det är den som avslutar sessionen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...