Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dubbla skärmar, problem


Weyland

Rekommendera Poster

Suvären rubrik jag fick till idag, not :7

 

I alla fall, upptäckte just att jag kan köra med dubbla skärmar på min bärbara Thinkpad T23 (S3 Supersavage XCI grafikkrets) - dvs dels locket på datorn och dels en extern skärm.

 

Problemet är att valet för vilken skärm som ska vara primär (i kontrollpanelen är skuggat och går inte att ändra - jag vill naturligtvis ha min externa TFT som primär skärm och locket på den bärbara (som sitter i docka) som sekundär skärm för lite övervakningsverktyg...

 

...vad tusan beror det på? Drivrutiner? Windowsproblem? Gaah, skulle juh vara ultimat - jag ska ringa/maila runt nu...

 

Installerade just senaste Windows XP-drivrutinerna (feb 2003) utan skillnad.

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, gör ingen skillnad... och var det därför vore det juh korkat, koppla in 10 kablar varje dag är inte så roligt.

 

Kan väl tillägga att jag bara kör med portreplikator för dockan är så j-a dyr - men det blir väl till att köpa en så man kan stoppa i ett pci-kort helt enkelt.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-04-09 14:23:54 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan sätta min externa skärm som primär på "ATI Rage Mobility", men jag kan inte visa olika saker på skärmarna, vilket kanske var det du ville?

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan redan visa olika saker på skärmarna, men den interna är låst som primär vilket betyder att startmenyn å taskbaren och allt det där visas på den i första hand, vilket blir fel då jag vill ha den som en sekundär skärm å köra övervakningsverktyg och annat vettigt på "vid sidan av" ;)

 

...nå... 6000kr plus moms för en dockningsstation åså en tusenlapp för ett G450 PCI.. ajah.. :7

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undras om jag kan visa olika saker på min...? Problemet är att jag har 1280x1024 på min CRT, och 1024x780 på den inbygda TFT'n när jag öppnar locket (sitter i en portreplikator) så blir CRT'ns bildskärm 1024x780 men desktopens storlek är kvar i 1280x1024

 

Hur visar jag olika saker? Har labbat lite med inställningarna?

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör XP och bocka för "utöka windows-skrivbordet till denna bildskärm" i bildskärmsinställningarna (där du bör se två skärmar).

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör W2000 på den bärbara (det är jobbets standardplattform, XP ingår inte i någon plan ännu.)

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma funktion på samma ställe finns i Win2k, om än bara om drivrutinerna för kortet under win2k stöder det...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kan redan visa olika saker på skärmarna, men den interna är låst som primär vilket betyder att startmenyn å taskbaren och allt det där visas på den i första hand, vilket blir fel då jag vill ha den som en sekundär skärm å köra övervakningsverktyg och annat vettigt på "vid sidan av" ;)

 

Är det inte bara att dra över startmenyn & taskbaren till den andra skärmen?

 

// Ulf

___________________________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, fungerar inte. Dessutom startar alla program på primär skärm och alla dialogrutor och popuper hamnar där också, vidare fungerar inte overlay eller 3D på den sekundära osv så... :7

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...