Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Miljöpartiet...


jockesoft

Rekommendera Poster

Det kan ju också vara ett "politiskt" utspel. Miljöpartisterna "vet" att dom aldrig kan få igenom en sån här förslag, och just därför lägger dom just det förslaget. Och hoppas tjäna röster på saken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rävspel och charmkurser är nog en del av politikens vardag, allt för att värva röster.

 

Om de bara kunde hålla sina löften så har jag inget emot att de har höga löner. De har trots allt en viktig uppgift här i samhället.

 

(Mina synpunkter gäller alla partier och inte enbart MP)

//Pålle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju också vara ett "politiskt" utspel. Miljöpartisterna "vet" att dom aldrig kan få igenom en sån här förslag, och just därför lägger dom just det förslaget. Och hoppas tjäna röster på saken.

Nä det kommer nog tyvärr inte att bli verklighet. Men det är ju iaf bra att någon pekar ut att för mycket av våra skattepengar går till att betala alla politiker i detta land. Jag kan hålla med om att de har ett viktigt jobb, och de får ha hög lön, MEN isåfall skall de ha samma rättigheter som resten av oss fövärvsarbetare, samma nivå på sjukersättningen, pension vid 65, INTE efter 12 års arbete, osv.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

[inlägget ändrat 2003-04-07 10:15:20 av jockesoft]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pension efter 12 år, huga...tänk om alla hade så bra.

Det borde vara lag på att de måste ha ett "vanligt" jobb i minst 10år så att de får känna på verkligheten :)

 

//Pålle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit intressant om man hade individuell resultatbaserad lönesättning i riksdagen. I nästa alla andra branscher har vi ju individuell lönesättning, där personens resultat skall vara en vikitg faktor till lönenivån.

 

Tänk om vi hade haft politiker som verkligen förtjänade 43.000 kr/mån. WOW!

 

Om vi ser på de politiker vi har idag med detta system så hade kanske medelönnen legat på 14.000 kr/mån :):):)

 

[Esc]

__________________________

Brevis esse laboro, obscurus fio.

 

[inlägget ändrat 2003-04-07 10:56:23 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pension efter 12 år, huga...tänk om alla hade så bra.

Precis, jag har jobbat i 11år, så hade jag valt politiken som yrke, och blivit invald, kunde jag pensionera mig nästa år, 31 år gammal med en bra pension. Lite småsjukt är det allt.

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ser på de politiker vi har idag med detta system så hade kanske medelönnen legat på 14.000 kr/mån

LOL :)

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...