Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stor TFT sökes..


Evilite

Rekommendera Poster

Ska köpa ny dator med TFT skärm..

 

Har en 19" CRT nu så jag behöver minst en 18" TFT för att få samma yta (nej, 17" TFT är INTE lika stort som 19" CRT), men framför allt MÅSTE den funka att spela på, låg responstid alltså..

 

Priset är oviktigt, det är kvaliten jag vill åt.

 

Nån som har några konkreta tips på modeller?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LG L1810B. Sitter och skriver detta vid just en sådan skärm. Väldigt trevlig faktiskt, och definitivt bättre än den NEC-skärm jag testade innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att spela eller kolla på DVD film på den då?! Med en responstid på 30 ms så är det nog lite långsam för det?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag inte testat. Har den på jobbet, så spel blir det inte här... Det jag syftade på i min beskrivning var bildkvalitet och färgåtergivning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma har jag en Samsung 171s med en responstid på 40ms, och det går hur fint som helst att se på film, TV och spela med den. Spelen jag har lirat på den är CS och Colin McRae 2, vilka nog borde klassas som 'kräver mycket uppdatering'.

 

Om LGn har en responstid på 30ms så är det garanterat tillräckligt.

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, Samsung 171s har fått bra betyg på bild och kontrast så det kanske är en att satsa på...

 

Skumt det där med responstime... Det finns ju några 17" med 16 ms i respons... iiyama eller nåt sånt...

 

Om det är fler som vet konkreta exempel på skärmar som det går att spela på så tipsa gärna!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna tråd skriver NoiseKiller om sin NEC 17" tft med 16ms responstid:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=423754#424000

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja

jag sitter o kör min underbara samsung 191t en 19" skärm, den har en respons tid (på till på) på 25 ms

dena skärm kan jag varmt rekomendera. de enda minuset e att själva foten e dålig kvalitet så skärmen vinglar ganska lätt. me iaf den kostar ungefär 10 000 kr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

silverzurfarn

 

Skulle rekommendera Viewsonic VG170 17" TFT-skärm,

den har en responstid på 16ms enligt tillverkaren,

så den borde passa utmärkt både till spel och film.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en del 17" med låg responstid men jag vill ju ha en 18" eller 19", tack för tipset ändå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...