Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bredband till xp


Tobbelobbegåbbe

Rekommendera Poster

Tobbelobbegåbbe

jag har fått en ny dator (dell, xp) och när jag skulle koppla in bredbandet (Telia ADSL) funkade det ej. Då testade jag att koppla in det till min bärbaradator (win 98) och då funkade det! Men jag vill ha bredbandet till min nya dator. Vad kan vara felet att det inte funkar på min nya daotr? Har det något med xp att göra? jag har ingen brandvägg. Vad kan vara felet då?

 

/Tack på förhand Tobias

 

Gud välsigne dig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har konfigurerat rätt?? Vet inte hur det är med ADSL, men om man behöver sätta proxyserver eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du konfigurerat Internet-anslutningen manuellt eller har du använt Telias installationsskiva?

Kolla i Internet-alternativ-->Anslutningar-->LAN-inställningar-->Proxyserver om det är ibockat i rutan "Använd en proxyserver...". Bocka i så fall ur.

 

I Internet-alternativ-->Allmänt-->Startsida-->Adress skriv http://10.0.0.6

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat så inte XPs brandvägg är igång???

Får du nån IP-adress???

Om man håller på och byter dator så kan det ta ett tag innan den släpper den ena datorns MAC-adress som den som ska få IP från dhcpn... Enligt Telias support så kan det ta upp till 1 dag, men det värsta jag har varit med om är typ 10 minuter. Min erfarenhet är att det går lite snabbare om man startar om modemet...

 

-----------

// jumpman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...