Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ajajaj nu är det inte bra (Windows släpper inte in


evil_eye

Rekommendera Poster

Tjena.

 

Igår så bytte jag moderkort, ram och nätagg. men när jag starta så fick jag inte komma in i windows.

 

Mitt moderkort är ett MSi K7N2 *

Athlon XP 1800+

TwinMOS PC2700 512 MB *

Windows XP Pro SP1

Qtek 450W Dual fan *

 

*=Byttes

 

Allt gick fint tills jag skulle starta datan. Jag kom förbi minnestesten och de men sen rutan upp där det står att Windows inte startades korrekt förra gången (eller nåt sånt). Dvs. där man får välja:

 

Felsäkert läge
Felsäkert läge över nätverk
Felsäkert läge med kommandotolk

Starta Windows normalt

 

När jag väljer Starta Windows normalt så blir det svart i kanske 2 sek sen blir skärmen blå och det står någonting med vit text på men det försvinner så snabbt att jag inte hinner läsa något alls. Och sen startas datan om igen och det händer samma sak.

 

Även om jag väljer felsäkert läge så händer samma sak.

 

Vad f*n är fel? Och hur fixar jag det?

 

mvh //Daniel AKA Evil_Eye

 

- So, what do you need... besides a miracle..?

- Guns... lots of guns! (Tank & Neo, The Matrix)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Christian...

Ja du,

 

Man kan ju inte byta hårdvara och tro att det skall fungera smärtfritt, eller, jo man kan men då får man ha en god tro. ;) oh well, det är helt enkelt så att din Windows installation är anpassad till ditt gamla moderkort osv. Det gör att det blir helt fel när du nu startar med ditt nya kort.

 

Möjligt man kan trixa och klabba sig förbi det där på nått sätt men jag hade valt att ominstallera. Skall jag vara lite sådär snabb med en gissning på felet så skulle jag lägga på att du får INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE eller något i den stilen i din blue screen...

 

Kasta ett öga på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324103

för lite felsökningsförslag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skulle ha gjort innan du stängd av datorn var att ta bort allting ur enhetshanteraren och låta windows hitta allt på nytt, men det är ju lite svårt nu, skulle ju kanske kunna gå om du plugga in det gamla systemet och bootade upp.

 

Annars kanske en ominstallation/repearation av windows är nödvändigt nu. bara se till att datorn bootar med cdn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag skall försöka formatera när jag kommer hem. Sitter nu i skolan och försöker överleva.

 

Jag hade gärna skrivit vad som står på blåskärmen om jag bara hade sett vad som står. Men den försvinner så j*vla fort så man hinner inte se ett skit.

 

mvh //Daniel AKA Evil_Eye

 

- So, what do you need... besides a miracle..?

- Guns... lots of guns! (Tank & Neo, The Matrix)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de e ju lite svårt nu men men.

 

Får försöka komma ihåg det nästa gång =)

 

Ok då ska jag bara se till att hitta en xp-skiva som går att boota från. ;-) e ju inte alltid så lätt om ordningen bland sakerna är som den brukar hos de flesta av oss datafolk.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beökte ÖB för nån dag sen och hittade en cd väska för x antal cd skivor billig och bra så nu har jag alla där, underlättar nåt så otroligt :)

 

det enda nu som måste fixas iorning är alla viktiga papper som nu ligger i filmhyllan, cd hyllan på golvet har jag sett nåt... inte bra.

 

Hoppas det fixar sig med datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är det att man inte ORKAR röja bland alla papper, cdskivor och överblivna delar.

 

Ja vi får hoppas de fixar sig. Ska bara överleva typ masssa svenska i skolan först. Att skolan ska förstöra våran fina dataspelande ungdom. Kan vi inte få förstöra den själva genom att sitta framför datan hela dagen (och natten, lanare är ju nattjägare)..?

 

mvh //Daniel AKA Evil_Eye

 

- So, what do you need... besides a miracle..?

- Guns... lots of guns! (Tank & Neo, The Matrix)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...