Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud x3


lillen_009

Rekommendera Poster

JAg har stött på ett litet hörlursproblem. Jag har ett vanligt ljudkort i datorn med en högtalarutgång. I den har jag en split som delar den till AUX ingången på stereon samtidigt som den andra går till datorhögtalarna. Hur gör jag om jag vill använda hörlurar?? Jag har ingen utgång på högtalarna ( Creative 320 tror jag) óch stereon står för långt bort. Som det är nu måste jag knöla mig ner bakom datorn och byta.

 

Ska jag stoppa en split i spliten? Då kommer hörlurarna alltid att vara på, men det gör inget, eller??

 

(Tillägg bör göras att det kräver nästan att man är en elitgymnast för att komma åt bakom datorn så det är inte roligt att byta)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag stoppa en split i spliten? Då kommer hörlurarna alltid att vara på, men det gör inget, eller??

 

 

Jag skulle rekommendera en sk audioväxel, finns på tex Clas Ohlson. Artnr: 32-5488 eller 32-7857.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack

Audioväxeln var för 3 st RCA och en 3,5. JAg behöver för 2 st 3,5mm + eventuellt en RCA. Därför motsvarar det nog inte riktigt vad jag söker. *Letar vidare*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Audioväxeln var för 3 st RCA och en 3,5. JAg behöver för 2 st 3,5mm + eventuellt en RCA.

 

Är det hona eller hane du behöver? Möjligheten annars är ju att köpa en RCA --> 3,5 och koppla.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta. Jag sa fel. Det handlar om 3 st 3,5mm. RCA kontakten sitter ju i stereon (allt juridikläsande har satt sina spår).

 

Dator (1 st 3,5mm utgång + att en split finns i nuläget)

 

Vad jag vill ansluta:

1. 3,5 mm från stereo

2. 3,5 mm från datorhögtalare

3. 3,5 mm från hörlurar

 

Blir inte enda lösningen att jag måste ha split i split?? Förstår inte varför det inte finns hörlursutgång i högtalarna???!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte enda lösningen att jag måste ha split i split?? Förstår inte varför det inte finns hörlursutgång i högtalarna???!!!

 

Ser inte bättre ut, alternativt får du köpa dig ett mixerbord :P

 

Skämt å sido så är det enklare att arbeta med RCA tycker jag...

 

Jag kör dator med 5.1-kort och från dess sub så kör jag två RCA till denna audioväxlare och kör ut i antingen hörlurar 3.5" eller de bakre högralarna, eller stereon i mitt rum beroende på vart jag vill ha ljudet. :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...