Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Längtar Euron


€inri

Rekommendera Poster

Det funkar alltid. Själv har jag inget emot att betala skatt. Och så länge jag själv kan stå på mina egna fötter så har jag gott samvete för alla som jag hjälper. Dock så förutsätter jag lite att hjälpen då finns där för mig om jag någon gång skulle behöva den.

 

När det gäller Euron så tycker jag det är dumt att göra något halvhjärtat och då riskerar att inte få någon nytta alls av vårt inträde i EU.

 

Jag var emot EU men när vi nu ändå gått med så kan vi lika gärna ta hela steget in än att stå och vela på tröskeln och då kanske ramla och slå oss i stället.

 

/JANspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi måste rösta NEJ till Euro !!!!!

 

Efter vad vi kommit fram till här, har Nej-sidan tagit överhanden hos mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej vi måste rösta JA, och lite argument får du nog komma med än panik NEJ bara för sakens skull.

 

Det finns ingen rimlig anledning att rösta nej och konsekvenserna av ett nej skulle vara betydligt allvarligare än vad ett ja någonsin i sitt värsta scenario skulle kunna orsaka.

 

Dessutom är vi redan med i EU, detta är ingen EU omröstning, vi kan helt enkelt inte stå utanför och den som tror det får gärna förklara som jag sa först idag i denna tråd vad som ska hända därefter ?

 

[inlägget ändrat 2003-03-22 20:27:03 av qwerty99]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vad vi kommit fram till här, har Nej-sidan tagit överhanden hos mig...

 

Va ? Varför då ? Fanns det några argument som motiverade ett nej i denna tråd ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ? Varför då ? Fanns det några argument som motiverade ett nej i denna tråd ?

Nej - det är främst bristen på hållbara argument från Ja-sidan som saknas. Vet du vad det politiskt kommer att innebära??Ingen penningpolitk, begränsad finanspolitik,,,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej - det är främst bristen på hållbara argument från Ja-sidan som saknas. Vet du vad det politiskt kommer att innebära??Ingen penningpolitk, begränsad finanspolitik,,,

 

Och vart är argumenten från nej sidan förrutom en absurd panik rädsla.

 

Deras främsta argument, nämligen prisökningar, har ju försvunnit nu i och med att regeringen lovat att se till så det blir dubbel prismärkning de första åren.

 

Sen är vi som sagt redan med i EU och har redan gått med på att införa euron i praktiken, det är nej sägarnas sak att visa vad som kommer efter ett eventuellt nej och vad konsekvenserna skulle bli men det hålls det tyst om.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras främsta argument, nämligen prisökningar, har ju försvunnit nu i och med att regeringen lovat att se till så det blir dubbel prismärkning de första åren.

 

Är det någon som litar på vad regeringen lovar längre?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, Nej...

Kan du, qwerty99, skriva de tre punkter som du ser som mest fördelaktig med att joina EMU fullt ut. Hittils tycker jag det mest varit osaklig propaganda

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...