Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DSL-300G, DI-604 Hjälp?


Daniel_82_82

Rekommendera Poster

Daniel_82_82

Jag har ett DSL-300G från D-link och en DI-604 router, bostream pppoe (0.5) abonnemang.

 

Jag be höver hälp för jag får det inte att funka!

 

Om jag sätter modemet rätt i datorn så funkar det hur bra som helst, men i routern så vill det inte alls.

 

Jag har provat att försöka koppla upp modemet med Dynamic IP uppkoppling eftersom jag tänkte att modemet ger routern adressen.

 

Om jag gör så så får routern rätt ip i ca 15 sekunder innan den tappar, och jag kan inte komma in på internet.

 

Jag hoppas att någon kan lista ut vad som kan vara fel!

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
nemesisMCSE

Tja!

 

Jag har exakt samma problem, och har haft det i typ flera månader utan att lyckas lista ut vad det kan vara.

 

Di-604an får en ip när man har dynamisk tilldelning, men inte när man kör PPPOE?!

 

Hörde med supporten på dlink och de sade att man inte skulle behöva göra några inställningar i modemet utan bara i DI-604an. Har provat det också men det verkar inte som det fungerar ändå. Har även testat att flasha firmwaret men med lika dåligt resultat.

 

Testade att pinga runt lite, men det kommer inte ut från DI-604. Det tar liksom stopp där.

Hoppas att vi någon kommer med en lösning snart!! *börjar bli galen*

Om du kommer fram med något så säg till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft ett liknande problem med ett annat modem och en DI-604. Efter mycket svära konstaterade jag att felet vara att WAN-porten på di-604'an inte förhandlade till sig rätt hastighet/duplex. Problemet gick att lösa genom att slänga in en hub mellan modemet och routern. Av någon anledning gick förhandlingen bättre där !

 

Nu har jag BBB - så för min del är problemet borta !

 

edit ..

Tilläggas kan att D-Link aldrig svarade på mina mail, så dom kände säkert till problemet !?

 

 

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

[inlägget ändrat 2003-06-01 14:13:18 av konjogu®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nemesisMCSE

fick det att fungera igår med DSL-300G samt DI-604!!!!

 

Steg 1

Gjorde som så att jag resetade DSL-300G modemet helt, och lämnade den helt blank.

 

Steg 2

Var att jag även resetade min DI-604 och lät den stå ett tag.

 

Steg 3

 

Confade sedan PPPoE inställningar med anv och lösenord samt servicenamn @bostream. Klickade på Apply och sedan reebot/restart eller vad de nu är...

 

Slutligen

Bekräftade det hela geom att gå till status fönstret och observerade att jag fått en ip adress!!

 

I XP ställde jag in statisk IP samt satte DI-604an som gateway. Ställde även in bostreams DNSer statiskt... de rekomenderar detta starkt.

 

Så det ska nog fungera så... annars så kan det varra för att du har ett gammalt firmware i DI-604an. nyaste finns att hämta på http://www.dlink.se/support/sdbdetails.asp?Id=58

 

är dock inte säker på ifall det är dethär firmwaret som jag la in så inläggning sker på egen risk!!

 

Hoppas det löser problemet ! ha det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...