Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASP/MAC/Navigator


Hans Lövström

Rekommendera Poster

Hans Lövström

Jag har skrivit ett inloggningsscript i ASP som fungerar utmärkt när användaren använder Internet Explorer på PC.

Problemet ät att om användaren använder Navigator etter Mac så fungerar inte scriptet.

 

Alla scripten ligger i katalogen Medlem2.

scripten heter "LOGIN", "CONFIRM" och "LOGIN2"

 

Alla kommer till "LOGIN" som lägger ut en sida med inmatningsfält för användar-id och lösenord.

När scriptet sedan gör POST till "CONFIRM" så funker det bara för Explorer på PC, för Mac och Navigator så hittas inte scriptet "CONFIRM", det letar i fel katalog.

/Hans Lövström

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ASP generar HTML till klienten är det nog något i din html som inte gillas.

 

Vad är det för netscape version ? Äldre läsare hade en del problem med lite allt möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Lövström

Hej, vet tyvärr inte vilken version användarna använder, själv kör jag Explorer så jag klarar mej.

Scripten finns på www.bifrost.nu

Jag sänder dig gärna scripten om jag får din e-mail adress

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Gladh

kolla så att du inte har mellanslag i dina URL:er, har för mig att IE tar hand om de problemen men inte Netscape.

 

Så en URL/ACTION som ser ut så här: "/testar att logga in/sida.html" fungerar alltså inte.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Jag är inte kaxig, jag är bara så jävla bäst...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog försöka ta reda på exakt vilken version det är, kan ju vara bara en specifik version som ahr problem.

 

Kollade på din sida och kunde inte se några direkta fel i formulär koden.

 

Om du vill kan du maila scripten till pblse@yahoo.se men inga garantier ges :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kikar man i html koden så ser man att den inte följer de enkla regler som finns för hur html sidor skall vara uppbyggda. IE är mycket förlåtande medan Netscape är obarhärtig. Bygg dina sidor med <body>, <head> och enligt de normala reglerna så blir det lättare att åtgärda fel!

 

/foo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...