Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få upp bilden?!


Fredrik Andersson

Rekommendera Poster

Fredrik Andersson

Jag är precis nybörjare inom Flash, har hållt på i någon vecka, knakse 2... Men man lär ju sig mest genom att testa sig fram... Då började jag testa lite saker. Och nu stötte jag på ett problem jag vill lösa...

kolla på denna: http://www.design2you.nu/flash/scanning.html

 

I slutet kommer det upp en bild, eller bilden på mig blir liten. Men nu vill jag att när jag för muspekaren eller trycker på bilden ska den bli större, den ska hamna nere vid högra hörnet.

Hur ska jag gå till väga?

Tacksam för utförligt svar med tanke på att jag är ny inom Flash, antar att detta måste lösas med Actionscript, eller har jag helt fel? :?

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen ingen expert på Actionscript, men det här kanske passar. Om din bild är ett Movie Clip så kan du ge den detta Actionscript. Högerklicka på bilden och välj "Actions". Se till att actionscript-panelen är i "Expert Mode" (Ctrl+Shift+E). Kopiera och klistra in följande:

 

onClipEvent (mouseDown) {

setProperty("", _x, "300");

setProperty("", _y, "300");

setProperty("", _xscale, "200");

setProperty("", _yscale, "200");

}

 

"300" ändrar du givetvis så det passar den position du vill ha. Likaså kan du ändra "200" (som alltså fördubblar bilden i storlek).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Det verkar funka, ska testa det lite nogare...

Tack!

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Andersson

Nu har jag fått upp bilden som jag ska, kan man kolla här: http://www.design2you.nu/flash/nyscanning.html

men sen kommer 2 bilder, men när jag trycker på bild 2 så kommer ändå bild 1 upp... eller den stora bild 2 ligger under, det gör den även om man trycker på bild 1. hur ska detta lösas!

 

/Att hjälpa är ett steg i utvecklingen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...