Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nt som Server


Toobbe

Rekommendera Poster

Jag hade tänkt att sätta en Server i mitt nätverk, som i princip består av 3 st datorer ihopkopplade med en hubb. På samtliga körs win98.

 

Om jag vill ha en server i nätverket, ska det vara Valiga NT eller NT server som ska ligga i den då? Är det bara att koppla in den som vanligt i hubben, å sen, vips så har man sin server, elleR?

Vilka ändringar behövs att göra i de andra datorerna för att det ska funka?

 

//tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

on du ska ha en server så ska du ju ha server versionen av nt... Det du behöver ändra på klienterna är att du ska logga in på en nt domän men det är ju inte så jobbigt...

 

//Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad krävs för en maskin för att köra nt server?'

Men det behövs inget särskilt server-nätverkskort eller nåt annat?

 

//tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ulf Johansson

Hej!

Det behövs maskin efter vad du ska använda din server till. Ska du ha den som fileserver räcket det med en pentium 120-166 med massor av minne, jag kör själv en PentiumPro 150 med 96MB minne och det fungerar bra för mina behov dvs. som fileserver och för backup.

 

Du kan använda en vanlig "pc" som server även om många rekommenderar t.ex. SCSI diskar och kraftigare LAN kort osv.

 

Lycka till // Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan köra NT4 på en 486 om man vill.... men det är inget att rekomendera, och om du bara har 3 användare så kan du köra NT4 workstation. men vilka tjänster vill du ha tillgång till..??

 

/Christoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är jag bara ute efter att kunna lägga in program på servern, som sen mina användare kan köra samtidigt, utan att behöva installera på sin dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej en iochmed att du bara har 3 användare så behöver du ju inte ha någon jätte grym dator som server... Vad är det för program du ska köra över nätverket????

 

//Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...