Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Seagate eller IBM?


matte77

Rekommendera Poster

Hej jag ska köpa en till hårddisk till min dator, och står i valet o kvalet mellan en IBM Deskstar 180GXP 120GB/IDE100 och en Seagate Barracuda V 120GB/IDE10.Har en seagate barracuda sen tidigare och den funkar bra.Vilken är bäst att satsa på? IBM:en är lite billigare men är det värt att lägga extra pengarna på Seagaten?

Tacksam för svar/ Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Vilken är bäst att satsa på? IBM:en är lite billigare men är det värt att lägga extra pengarna på Seagaten?

 

Absolut, jag skulle lägga lite mera pengar på Seagaten och inte köpa IBM-diskar. Vet inte hur de är idag, men hos mig är de bannlysta. :) Jag känner deras hårddiskar som instabila och döende diskar - IBM:s alltså.

 

---

/Stefan Eklinder

 

"Informationsteknologin tränger in som sand

i byxorna. Man blir inte av med det"

 

Jonas Ridderstråle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stefanowich

Har iofs, bara erfarenhet av seagate diskar, men jag ser ingen anledning till att byta. Seagate har en prisbelönad motor i sina diskar som gör den extremt tyst. Personligen tycker jag att ljudnivån är viktig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med dom andra, jag har en sån Seagate som du tänkt köpa, fungerar utmärkt, riktigt tyst också. Har aldrig haft någon IBM disk, men hört väldigt mycket ont om dom.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har en likadan (fast 80GB). Köpte den för tystheten skull.

Har inte haft problem alls med de hårddiskar jag haft (2 Seagate och två IBM). Med undantag från en av IBM:arna, fast det berodde nog på att min bror tappade den i golvet ;)

 

[inlägget ändrat 2003-03-13 20:33:24 av Kryptonit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade nyligen in min IBM Deskstar 40Gb som hade blivit knäpp och högljudd. Men detta var ju en gammal modell. Jag tror IBM ryckt upp sig, har en lite nyare modell (80Gb) som funkar jättebra och den är ganska tyst också (har dock inget att jämföra med).

Dessutom är väl IBM:s diskar numer Hitachi. Disken jag fick i retur var en 60Gb Hitachi Deskstar, kan dock inte säga nånting om kvaliten än för den ligger just nu i obruten förpackning. :)

Men garantiprocessen gick i alla fall smärtfritt o hyfsat snabbt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAD DU ÄN GÖR KÖP INTE EN IBM!!!

A

MD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

Seagate Barracuda IV 40GB

IBM 75GXP 30GB

Memorex ThirtyTwoMAXX

LG 99G 19"

Chieftec Dragon Midi Tower ATX DX-01PL-D

Altec Lansing ACS33

Thermaltake Volcano

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...