Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förlorade bilagor


Megamec

Rekommendera Poster

Jag har ett mysko problem med bilagor som försvinner.

Ibland när jag skickar ett mail med bilagor så kommer de ej fram till mottagaren. Tittar jag i 'Sent items' mappen så finns bilagorna med i min kopia av mailet.

 

Om personen som fått mailet svarar mig och påpekar att bilagorna ej kom med och jag svarar på deras mail och bifogar bilagorna igen - då får de dem.

 

Jag misstänker att det inträffar i samband med att jag klickar på en mailto: länk på en websida men har inte verifierat att så är fallet.

 

Det har hänt vid många tillfällen så felet ligger inte på en enstaka websida.

 

Jag använder Office 2000 och Windows 2000.

 

Tacksam för tips - det är dj-t enerverande och verkar oproffsigt att ständigt "glömma" att skicka med bilagor.

 

/ Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät först som att det kunde varit att mottagaren kunde haft någon spärr i sin e-postserver, men så verkar ju fallet inte vara. Vad använder du för e-postprogram Outlook version x eller vad?! Man behöver lite mer info för att kunna ge dig något möjligt tips eller eventuell lösning.

 

mvh,

Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för precis samma sak på en burk och det inträffade efter att jag ersatte McAfee med Norton Antivirus. Problemet försvann när jag valde bort att scanna utgående mail. Som default så scannades både in- och utgående mail.

 

Jag kör med office+outlook 2000 (med servicepack) och Norton Antivirus 2002. Operativet är windows 98.

 

Mvh

 

The Fnul

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det fatala misstaget att inte läsa gamla inlägg innan jag postade min fråga.... Ber tusen gånger om hundra kronor.

 

I en gammal liknande tråd var tipset att byta format från RTF till oformaterat. Jag har testat detta och då fungerar åtminstonde mitt testmail. Problemet är bara att testmailet fungerade även i RTF (skickade ett e-mail till en adress på en annan dator).

 

Måste jag ändra till oformaterat? Gillade fonten jag använde tidigare.

 

Förtydligande om min miljö:

Win 2000 Pro (alla serv pack + patchar inst)

Ofice 2000 med Outlook 2000 (alla serv pack + patchar inst)

Internet Explorer 6.0.2800

 

/Olle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...