Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton..


SoniCated

Rekommendera Poster

Jag har Norton Antivirus 2003 och Norton Personal Firewall 2003 på min dator.. (Operativsystem XP)

Problemet är att när jag startar datorn så tar det en jäkla stund innan dessa två program körs igång.. Kan inte göra någonting tills dessa har gjort sitt om man säger så.. Kan inte gå in på internet till exempel..

 

Vilken funktion är det som gör att det tar en sådan tid?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna vara en liten chans att din Norton antivirus är inställd på att scanna av din swapfil och annat som är stort, det tar sin tid. Borde gå att inaktivera det om så önskas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De programmen är ju kanske inte kända för att de har bra prestanda, men "en jäkla stund" låter ju ovanligt länge.

 

Prova att inaktivera en av dem, och starta om för att se om det hjälper, sedan inaktiverar du den andra.. då vet du vilket av programmen det gäller.. Sedan kan du göra samma sak med olika inställningar i det program som orsakar problemen.

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Hej

I jämförelse med vissa andra Antivirus- och brandväggsprogram tycker jag att just Norton inte är så prestandakrävande.

 

/Micael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns naturligtvis andra program som kan ta mer prestanda. Det kan vara relativt lätt att mäta prestandaförlusten för ett antivirusprogram, men oftast beror det mycket på vilka andra olika program man kör.

 

NAV kom på fjärdeplats i Mikrodatorns prestandatest (11-2002) vilket inte är så dåligt antar jag.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Välj att starta dessa när du vill med hjälp av en .batfil så slipper uppstarten bli så seg.

 

Annars är Norman säkerhetsprodukter inte lika prestandakrävande(tycker jag). Fick med Norton när jag köpte datorn men inskaffade istället Norman och det gick lite fortare vid start.

http://www.norman.com

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visar sig att det är Norton Antivirus som gör att det blir segt.. Ska ta och prova att inaktivera vissa funktioner och se om det funkar.. Om inte så återkommer jag.. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...