Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tv-ut


cibbe

Rekommendera Poster

Tänkte koppla in min tv til datorn då jag saknar skärm för de kommande 3 veckorna. Problemet ligger ej att jag icke vet vad det är för en sladd jag behöver.

 

Jag har ett Gfti4400 och på tv:n finns det dels två anslutningar för pc-tv samt ett "scart"? uttag där bak.

 

Jag har s-video utgång på grafikkortet.

 

Jag har kollat på denna sladden: arnummret:39892

Men har även sett en annan där scarten inte finns med utan det är bara uttaget som liknar det som finns för musen/skrivbord på båda ändarna.

med arnummret:39256

De finns på kjell.com

 

 

Undrar om det är denna sladden jag behöver eller om det är någon annan sladd. Jag vill inte använda ljudet på tv:n då jag har ett logitech z-560 paket.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tänkte koppla in min tv til datorn då jag saknar skärm för de kommande 3 veckorna. Problemet ligger ej att jag icke vet vad det är för en sladd jag behöver.

 

Detta rekommenderas egentligen inte. Bilden blir väldigt oskarp och mindre teckenstorlekar som denna tex kommer att vara mycket svår att se på TVn såvida du inte sitter väldigt nära. Du kan iofs ställa om windows till att använda ett tema med stora text-storlekar överallt.

 

 

Jag har kollat på denna sladden: arnummret:39892

 

Har du en s-video-utgång på grafikkortet så skall denna sladden fungera alldeles utmärkt. Du behöver inte plugga in 3.5"-kabeln utan kan fortfarande använda ditt logitech-ljud.

 

Men har även sett en annan där scarten inte finns med utan det är bara uttaget som liknar det som finns för musen/skrivbord på båda ändarna.

med arnummret:39256

 

En del grafikkort har en utång som heter komposit (composite) det är förmodligen det som denna sladden är till för.

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Lånade nyss en s-video sladd men det var ett helt annat uttag och uttaget ser ut "lite" som nedanstående bild

. .

. .

. . .

. .

 

Detta medan uttaget på grafikkortet ser mer ut som:

 

-

. .

. .

-

Säger dig det något? Själv är jag lite kluven

Är inte S-video och TV-utgång det samma?

 

Bilderna blir lite förvrängds, men du kan nog tyda skillnaden...

[inlägget ändrat 2003-03-10 18:03:19 av cibbe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...