Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dominique de Villepin


€inri

Rekommendera Poster

Dominique de Villepin

 

En man för Nobels fredspris!

En av de få som fått applåder i FN:s säkerhetsråd, en fredskämpe. Dessutom har Frankrikes utrikesminister ett vackert namn och är vältalig som få.

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först ska jag säga att jag ställer mig ytterst tveksam till ett eventuellt krig i Irak. Så vi har det avklarat. ; )

 

En annan sak jag ställer mig tveksam till är det du föreslår. Personligen kan jag inte bortse från det faktum att Frankrike har ganska stora ekonomiska intressen i Irak. Det skulle inte gagna fransk exportindustri om Saddam störtades om man säger så. När De Villepin argumenterar för fred känns det därför mera som att han egentligen värnar enskilda franska intressen, även om han klär det i vackra och storslagna ord. Nu råkar ju dessa franska intressen gå hand i hand med en allt större världsopinion och det vore väl närmast tjänstefel att inte utnyttja det.

 

Men, men... Henry Kissinger fick ju priset på sjuttiotalet, så man vet aldrig vad våra norska vänner hittar på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att så många inte har förmågan att se bortom fina pretentiösa tal. Frankrike är väl kanske det mest skrupellösa landet i europa när det gäller vapenhandel av tvivelaktigt slag. Deras pinsamma vägran att sluta förorena öar i Stilla havet med kärnvapenprov, minns kanske ingen heller?

 

Nä, Frankrike är tamejtusan inget land som ska läxa upp andra länder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...