Just nu i M3-nätverket
Jump to content

64-bitars OS

Prophecy

Recommended Posts

Hallå!

Jag har en gammal Alpha stående som jag tänkte få liv i snart, nu funderar jag bara på vad man ska ha för operativsystem i den. Jag har för mig att processorn arbetar i 266Mhz, det är där nånstans iaf... Problemet är att mina Linux/Unix kunskaper sträcker sig till ls/cp/mkdir/chmod (antar att ni förstår vad jag menar ;) )

Jag pratade med en kompis som tyckte att True64 var det enda alternativet.. Vad säger ni linux/unix fantaster?!

Edit: Vet inte riktigt varför jag skrev att den jobbade i 266mhz men visst..Det får väl stå kvar! :D

Visst går det att köra Alpha med en lämplig linuxdistribution, animeringarna i "Titanic" gjordes ju på Alpha och det är ju nåra år sen den filmen (och Linux kärna 2.0.32 som användes till Titanic)

kruxet är att det kanske fodrar att du lägger lite tid på studier.

Visst går det att köra Alpha med en lämplig linuxdistribution, animeringarna i "Titanic" gjordes ju på Alpha och det är ju nåra år sen den filmen (och Linux kärna 2.0.32 som användes till Titanic)

kruxet är att det kanske fodrar att du lägger lite tid på studier.

och

Säger bara en sak: :)

Utmärkt tillfälle att lära sig Linux/Unix!

Jo, men mitt problem var vad jag skulle välja för dist eller vilken UNIX variant man skulle ha! Åsikter??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...