Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

64-bitars OS


Prophecy

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Jag har en gammal Alpha stående som jag tänkte få liv i snart, nu funderar jag bara på vad man ska ha för operativsystem i den. Jag har för mig att processorn arbetar i 266Mhz, det är där nånstans iaf... Problemet är att mina Linux/Unix kunskaper sträcker sig till ls/cp/mkdir/chmod (antar att ni förstår vad jag menar ;) )

 

Jag pratade med en kompis som tyckte att True64 var det enda alternativet.. Vad säger ni linux/unix fantaster?!

 

Edit: Vet inte riktigt varför jag skrev att den jobbade i 266mhz men visst..Det får väl stå kvar! :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det att köra Alpha med en lämplig linuxdistribution, animeringarna i "Titanic" gjordes ju på Alpha och det är ju nåra år sen den filmen (och Linux kärna 2.0.32 som användes till Titanic)

kruxet är att det kanske fodrar att du lägger lite tid på studier.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst går det att köra Alpha med en lämplig linuxdistribution, animeringarna i "Titanic" gjordes ju på Alpha och det är ju nåra år sen den filmen (och Linux kärna 2.0.32 som användes till Titanic)

kruxet är att det kanske fodrar att du lägger lite tid på studier.

och

Säger bara en sak: :)

 

Utmärkt tillfälle att lära sig Linux/Unix!

 

Jo, men mitt problem var vad jag skulle välja för dist eller vilken UNIX variant man skulle ha! Åsikter??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...